An accident waiting to happen…

Känslan när man TROR att man har någorlunda vältränade ben.
Tack vare löpningen, alltså. Men sedan inser, efter ett par dagars (ändå rätt ”mesig” familjeskidåkning) att man har så ont i (framför allt) vaderna att sommarens muskelbristning i vaden, uppenbarligen bara var en tidsfråga; ”An accident waiting to happen”…! Musklerna måste vara hur klena som helst…?! 😛

Det är kallare än planerat (vem kan planera väder?!)  önskat.
Löpningen har, som jag nämnde, varit obefintlig. Däremot har vi faktiskt kunnat åka skidor, både vi och barnen. Många lager blir det!
För egen del: Ull-underställ, fleecad funktionströja + tights (japp, löpartights kan användas till mycket), termobyxor och varm jacka. Plus halsduk virad 3 varv runt hals och ansikte, plus mössa och handskar.

Dagarna i skidbacken och all frisk luft gör mig dock GALET trött.
Ska det vara så….? 😉

img_8080

6 thoughts on “An accident waiting to happen…

  1. Jag förstår vad du menar med att man tror att man har starka lår 🙂 Jag har fortfarande träningsvärk efter tabatan. Kan tänka mig hur det känns efter några turer på skidor.
    Kram Cia

Kommentera

