Januari-peppen!

Var är den…?? Januari ska ju vara fyllt av nystarter!
Nya idéer vad gäller bloggen. Nya tankar inför 2016. Nya mål och nya utmaningar. Allt ska kännas fräscht, uppiggande, härligt!
Så varför känner jag mig bara lat, seg och trött? (Inspirerande blogginlägg, eller hur…?) 😛

Får jag gissa (och det får jag ju) tror jag att det är en kombo av lång ledighet, mörkaste månaden på året och galet många timmar i backen senaste veckan.
Jag sover ca 9-10 timmar per natt och jag känner mig ändå trött… Jättemärklig känsla!

Ledigheten HAR ju gett mig chansen att ladda batterierna.
I alla fall mentalt. Däremot händer det ju saker hela tiden och fysiskt har jag inte vilat mycket under ”jullovet”.
Jag har fokuserat mycket på nuet och har inte tänkt särskilt mycket på framtiden eller året vi just har klivit in i. Jag andas istället fjälluft så länge jag kan. Vilket tyvärr inte är särskilt länge till.

Snart är jag (nog) på banan igen.
Rutiner är inte supertrendigt, men det kan vara jäkligt skönt…! 😉

16 thoughts on “Januari-peppen!

  1. Jag har också fått ett sjukt stort sömnbehov det senaste året (inte bara de mörka tiden alltså). Varje gång jag ställer klockan på kvällen och upptäcker att det är mindre än nio timmar tills klockan ringer håller jag på att börja lipa :-S
    Vad ska jag skylla på om inte mörkret?

  2. Jag är ett big fan av rutiner. Men den här långa sjukskrivningen sätter ju allt ur spel… härromdagen klev jag ur sängen 10.30!! Men jag kommer väl snart också tillbaka till verkligheten.

  3. Jag tycker också att början av året (och slutet av det förra) kan kännas segt och trögt. Inbillar mig att det har med två saker att göra: jag blir förslöad utan vardag och kroppen behöver en paus. Den perfekta kombon alltså! I morrn´börjar de underbara oxveckorna!

  4. Jag sover också vansinnigt mycket! Det är nog så det ska vara nu, ävenom jag gärna kom mej ur sängen liiite tidigare och fick ha liiite mera dag innan jag måste gå och lägga mej igen 😛
    Det vänder. Snart. Säger dom 😉
    Kram!

  5. Det är väl alldeles underbart att höra att du njutit av stunden, skidåkning och familjen. Det är få som kan den konsten i vardagen, så passa på och njut av att du klarat det. Tids nog kommer vardagen och de välbekanta rutinerna igen. Jag tror man behöver variation, både av att leva i stunden och luta sig tillbaka på rutiner för att uppskatta fördelarna med båda sätten att leva. Snart är i med i matchen igen 😉. Kram

  6. Jag tror att det är en del av den naturliga rytmen att sova mycket så här års: det fanns inte så mycket för jordbrukare eller samlare att göra och det smartaste var nog att sova sig igenom kylan och göra av med så lite kalorier som möjligt. Jag bejakar det fullt ut och sov nästan 11 timmar i natt!

  7. Jg är lite likadan.Börjar så smått att smala ihop mig inför det nya året nu, men inte är det med ngn hög energi direkt 🙂 Ljuvliga vinterdagar ni har haft förresten!

  8. Jag tänker att det är precis som det ska! Man kan inte köra på för fullt året runt. Kolla naturen! Den tar det lugnt nu och laddar om. 🙂 Listen to your body! KRAM

  9. Jag har jobbat ett par dagar under mellandagarna och det har varit segt. Väntar också på nyårspeppen då allt ska kännas piggt, nytt och fräscht. Blir säkert bättre när vardagsrutinerna kommer igång igen.

  10. Jag förstår känslan! Är också så himla trött… Började jobba i torsdags så jag hoppas att jag snart är på banan igen gällande rutiner, sömn och träning och allt det där. Less på mörker och trötthet!

  11. Önskar att jag kunde sova 9-10 timmar. Vaknar av någon anledning kl 03 varje natt och kan inte somna om på minst en timme. Helt crazy! Rutiner ÄR skönt. Även om det ibland är skönt att komma bort från dem! Lite av varje är bäst 🙂

Kommentera

