Fjällsemestern i bilder – Branäs!

Då var vi hemma och jag ligger i soffläge.
Skönt, ska erkännas! Som flera av er var inne på; fjälluften gör ju att man blir sådär extra trött! Egentligen ska jag låta bilderna tala för sig själva. Men några meningar;
Vi har haft en fantastisk vecka, där barnen har gjort stora framsteg. Så himla kul att se hur de utvecklas och vågar!

Jag är definitivt inte lika modig, men har gjort framsteg jag också.
Första gången jag testade att åka utför var när jag var 19 år. Man blir helt klart fegare med åldern och jag tycker att blåa backar, med enstaka röda inslag är precis lagom…! Första dagen är man dessutom extra darrig och nervös.
Höjdskräcken är helt ologisk i såna här sammanhang, egentligen, men gör sig ändå påmind. Trots att man har båda fötterna (nåja, skidorna) på marken…

Sista dagen är man lite mer kaxig och vågar utmana sig själv. Så slutpoängen (trots att man är fegare); man lär så länge man lever! 🙂

img_8072

img_8078

img_8074

img_8075

img_8080

img_8047

img_8076

img_8132

img_8126

img_8077

10 thoughts on “Fjällsemestern i bilder – Branäs!

  1. Åh, vilka fina bilder. Tänker genast tillbaka på när vår familj åkte senast 💞.
    Förstår precis vad du menar med höjdskräcken de första åken, men att det släpper efter ett tag.

  2. Vad härligt det ser ut! Kul att se barnen göra framsteg och att du kaxade till dig.
    Nu längtar jag efter fjäll och skidor. Om mindre än två veckor åker vi till Åre!

  3. Bara traggla på, trägen vinner när det gäller att övervinna höjdrädslan i backen!
    Är så hänförd av dina Branäsbilder, jag var där i mars/april 2011 och då såg vi inte längre än 2 meter framför oss. Där är ju utsikt från toppen!? Wow! Får revidera min bild av Branäs tror jag 😉

  4. Jag har tyvärr väldigt dåliga erfarenheter av utförsåkning med allvarliga skador och har inte åkt sedan dess…typ 2007. Jag menar inte att skrämma upp dig! Och jag ser ju att du har hjälm. Det hade inte jag…som den jubelidiot en kan vara ibland. Ljuvliga bilder! Jag älskar den där miljön, men åker numera helst längd eller bara fikar 🙂

  5. Så fantastiskt vackert! Jag längtar efter vacker snö, magiska fjäll och härlig skidåkning. Hoppas ni har haft en underbar vecka. Kram

Kommentera

