När man vill lite för mycket ?

Mina ben känns smått överkörda!
Efter 4 dagars skidåkning har alla muskler som (förmodligen) inte används till löpning, fått jobba för fulla muggar! Eller ja, även de som faktiskt används till löpning, har nog fått jobba mer än vanligt. Hade rejält med mjölksyra i, framför allt låren, när man närmade sig slutet av backarna, de sista tuffare åken…! Som Robert Gustafsson sa:
”Det brääääänner!” Fast inte i bröstet då…. 😛

Utöver träningsvärken har jag fått en ömhet i höger höft.
En lätt överansträning hoppas jag! Det känns mest när jag suttit/legat still länge och ska resa mig. Men det är nog ingen fara (*intalar mig själv*).
Jag kände i alla fall inget under själva skidåkningen. Det här märkte jag av först, den sista morgonen, när jag vaknade, så att…

Ser ni någon 35-åring som ser lite ut som Agda, 89, så kan det vara jag… 😉
Har ni haft en bra start på veckan / efter jullovet?


img_8128

4 thoughts on “När man vill lite för mycket ?

  1. Eh, hög igenkänning på den…åkte 4km längd i lördags och höjtböjarna gråter dagligen. Dags att komma igång på riktigt med yogan tror jag bestämt 🙂

    /100-åringen som inte klev ut genom ett fönster eftersom hon var alldeles för stel i höfterna

  2. Veckan började med att bli insnöade i stugan och landa på jobbet lagom till lunchtid, rätt soft start på en arbetsvecka! (sedan att det blir lite att jobba i kapp är en annan femma!)
    Visst är det härligt med träningsvärk efter skidor?! Man inser ju att det finns en del muskler man inte hade.

Kommentera

