Springa i snömodd!

Jag har fortfarande möra ben, efter förra veckans skidåkning…
Hur tänkte jag då när jag gav mig ut på en löprunda i snömodd?  Jag hade mina Icebugs och hur bra de än funkar på packad snö och is, funkar de INTE lika bra på tjocka lager utav kramsnö… Nästan 8 km kämpande. Uja!

Resultatet? Har galet stela vader idag!
Plus att den där ömma (förhoppningsvis bara överansträngda) höften, som jag kände av efter fjällresan, inte blev direkt gladare av allt ”glidande”, både bakåt och i sidled. 😦

Jag har alltså en ond högerhöft (ingen löpning på ett par dagar) och en öm axel.
Sen tidigare, men har nog glömt att skriva om det. Tror att jag överansträngde den i ett styrkepass som involverade bänkpress.
Så ingen löpning och inga övningar för överdel kropp (Fast vissa ryggövningar funkar märkligt nog). Man blir ju väldigt begränsad…!

Jag hade egentligen bokat in Les Mills nya spinningkoncept ”SPRINT”, samt ett Grit Plyo-pass idag,  men avbokade i sista stund.
Tror inte att min höft behövde varken högintensiv cykling eller ett pass med en massa benövningar och hopp  just idag. Det får bli ett par dagars vila istället och hoppas att båda sakerna går över snabbt.

Så… Vad har ni gjort idag? 🙂

Annonser

17 thoughts on “Springa i snömodd!

  1. Snömodd är lätt det sämsta springunderlaget. Is/packad snö kan man ju bemästra med broddar men snömodd är hopplöst.
    Hoppas den onda höften blir bättre snart!

  2. Låter bra att vila och ta hand om sig. Hoppas höften och axeln kryar på sig snabbt. Just idag har jag inte gjort någonting mer än att äta en hutlöst dyr frukostfralla. Priset ger mig dock puls och svettningar… 🙂 Hoppas på lite styrketräning i eftermiddag!

  3. Seg löpning och sedan seg simnnig för min del. Jag kan ju inte skylla på snömodden så först tänkte jag att det bara var benen det var fel på men nu är det ju bevisat att jag måste vara en seg människa. Tänker äta citronkladdkakemuffins istället – de är också sega!

  4. Springa i snömodd är ju jättebra ju. För karaktären. 🙂 Men kanske inte för onda höfter. Hoppas verkligen att både den och axel snabbt blir bättre!

  5. Hu, det där låt inte så roligt! Vila och hoppas att det snart känns bättre.
    Jag körde ett hederligt 500-pass för ben och rumpa idag. 500 reps som kommer kännas i minst två dagar framöver..

  6. Låter inte så roligt 😦 Men lite vila skadar ju aldrig, hoppas att du snart känner dig bättre!
    Själv blev det träning i form av att lyfta matkassar hehe I morgon är det tabata som gäller!
    Ha en fin kväll, Kram Cia

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s