Älska träningen!

Oavsett vad intrycket i bloggvärlden ibland kan vara,  är inte alla pass sådär fantastiska, härliga eller underbart sköna. Många pass kan vara smärtsamma, grisiga, tråkiga och allmänt ”blahaaa”…

Därför är det så himla skönt de gånger man verkligen känner att: WOW!
Det är så här det borde kännas. Helst varje gång; om man levde i den bästa av världar. Den känslan hade jag på (bl.a) ryggpasset häromdagen.
Slog PB i flera övningar, trots att det inte kändes som att jag maxade HELT. Jag kände mig stark, starkare, starkast! Så häftigt! Sådana pass  får gärna komma oftare!

Har ni haft en bra måndag? 🙂

Passet i sin helhet, för er som vill veta:

* Smal rodd, sittande i CC: 12-8-6-6 reps.
* Bred rodd, sittande i CC: 10-7-6-5 reps.
* Smal latsdrag: 12-8-6-7-5 reps.

* Axellyft åt sidan i CC: 4×10 reps/sida.
* Axellyft åt sidan (90 gr): 4×10 reps.
* Rotatorcuffenr: 4×12-15 reps.
* Axellyft framåt: 3×12 reps/sida.

* Sidoböj/core med vikt/hantel: 4×10 reps/sida
* Ländrygg/back extension med medicinboll: 4×10 reps.
* Fällkniven med medicinboll: 4×8-10 reps.

9 thoughts on “Älska träningen!

  1. 🙂 Åh, underbart ju. Och min dag bjöd på det där passet du nämner först, det som en gärna vill glömma men som får de andra att uppskattas en aningen mer =)

  2. Som man behöver flow- och jag är starkast i världen-passen!! De är liksom meningen med föreningen och gör att man orkar med de släptrötta och skitdåliga! Grattis till dina PB!!

  3. Hade en sjukt bra måndag fast vilade stenhårt 🙂 Dagens snöpulspass i Göteborg däremot. Magi! Kommer att leva på känslan av detta vinterland hela veckan ❤

  4. Visst är det så men oavsett så är det i min värld ännu värre om ett tänkt pass blir inställt. Dessutom ångrar man i princip aldrig ett ett pass även om det är skittrist. 😉 KRAM

Kommentera

