Dagens funderingar: Vad jag vill, kan och borde…

Osorterade, ocensurerade tankar och funderingar, så här på kvällskvisten.

Jag vill:

* Bara resa mig upp ur stolen och sticka från jobbet, sådana här fantastiska,  soliga vinterdagar.
* Istället njuta av lugna, härliga löprundor i snö-tysta, glittrande skogar.
* Berätta för er om mina två preliminärt (och äntligen) planerade mål för 2016. Men just nu känns det som att löpningen ligger på is. Vet därför, inte ens om planerna är rimliga…

Jag kan:
* Ju inte springa. Är inne på dag 11 med löpvila. Ändå känns det inte som att det blivit bättre. Jäkla skidåkning… Klena kropp… Höftjävel…! *suckar*
* Istället krama mina barn. Enjoy it!!  ❤

Jag borde:
* Försöka inse att vilodagar är bra. Framför allt: Efter det senaste, explosiva Sprint-passet, är en dags vila faktiskt något positivt.
* Ta en paus från sociala medier. För kvällen alltså.
* Istället njuta av stunden, umgås med familjen och njuta av något gott.

Har ni haft några funderingar idag, som ni kommer ihåg/vill dela med er av? 🙂

8 thoughts on “Dagens funderingar: Vad jag vill, kan och borde…

  1. Dit tanken går går också kraften. Med det vill jag säga att tänk på vad och hur du tänker om din höft. 🙂 Gör det du kan! Snart nog är höften glad igen! F.ö. kan jag nog säga att mitt liv bara blir bättre och bättre. 🙂 KRAM

  2. Jag ville också bara rymma till skogen! Så otroligt tråkigt med löträningen och höften, hoppas det blir bättre snart på den fronten. Men under tiden, ta det lugnt, njut, umgås och ät gott!

  3. Ping: Detta gjorde min fredag! | Rund är också en form – Trail & Träning

  4. Att jag så önskar att jag kunde gå en promenad i det vackra men det klarar inte min kropp. Max avstånd är 500 meter och det är liksom inte riktigt det jag är ute efter. Ställde mig på altanen och tittade på det vackra i alla fall 😀

Kommentera

