Les Mills Sprint – Upplevelsen…!

Förväntansfull och lite nervös.
De känslorna hade jag när jag traskade in på passet: ”Les Mills Sprint”. Premiär för mig och (nåja, nästan premiär för) konceptet på mitt gym. Spinningcykeln i sig är jag bekväm med och intervaller är… Tja, intervaller. Tuffa!
Jag insåg att det skulle bli ett jobbigt pass, men jag underskattade nog hur jobbigt. Hade nämligen (pga att detta passet ”bara” var 30 minuter) även tänkt att gå på ett Grit Plyo pass efteråt…

Korta versionen:
Change of plans!

Långa versionen:
Stegrande uppvärmning. Ju högre puls i slutet av uppvärmningen, desto bättre förutsättning inför intervallblocken.

Block 1:
30 sek sprint (högsta, möjliga kadens), 40 sek power (mer motstånd), 45 sek strenght (MAXIMALT motstånd) – Direkt efter varandra! Sedan 60 sek setvila  x 4 varv.
(Fyra varv…? Det låter ju som ingenting på pappret… Men herregud!)

Block 2:  
15 sek maxsprint, 7 sek vila X 4 gånger.  X 4 varv…!
(Hur kan 7 sekunder kännas som typ 2….???)

Mjölksyra, tunnelseende och lock för öronen?!
Jag trodde nästan att jag skulle svimma av någonstans vid näst sista intervallen. Så det där Grit Plyo efteråt? I really don´t think so…!!
Jag jämförde den här upplevelsen lite som att föda barn. Där och då tänkte jag:
”Vad i h***ete gör jag här?!”
Efteråt, när kroppen fått landa lite: ”Det var heeelt fantastiskt…!” Denial…? 😉

8 thoughts on “Les Mills Sprint – Upplevelsen…!

  1. Ping: Bananpannkaka, vårkänslor och frustration…! | Rund är också en form – Trail & Träning

  2. Shit pommes frites! Det där lät ju helt sjukt jobbigt!! Och mycket, mycket lockande. Spin sprint finns från och mer i år på F&S också (har inte testat), men jag har väldigt svårt att tro att det ens kommer i närheten.

  3. Det är konstigt egentligen vad som låter lätt på pappret, i verkligheten inte alls är det sedan. Vadå fyra varv liksom, easy-peasy, vid tredje varvet… OMG, tar det aldrig slut, typ

Kommentera

