Min kortsiktiga plan – på en höft.

(Ursäkta det dåliga skämtet – Bor man nära götet, så gör man). 😉
Det ömmar rejält i ryggen idag!

Träningsvärks-ömmar på ett bra sätt! Dessutom har jag under dagen kunnat konstatera; Det har inte ömmat i höften idag.

Jag borde väl ta det lugnt, jag vet.
Jag tänker dock så här inför morgondagen. En tidig runda. Lugn jogg, eller kanske t.o.m. lite ”gågging” (gå-jogg-gå-jogg). Försiktigt.
Fram tills idag, tycker jag nämligen att totalvilan, varken har gjort från eller till. Jag har känt av höften varje dag. Så ett lugnt provpass, bara för att se hur det känns. Och om det känns sämre, bättre eller ”the same”, efteråt.

Kanske sista chansen till en vinterrunda, innan all fin snö regnar bort..?

Sedan HAR jag (hör och häpna) bokat tid hos min naprapat.
Kollade hans ”boka online” och insåg att tillgängliga tider ligger drygt en vecka fram. Ojoj?! Fort! Klick-klick!
Och oavsett om  det hinner blir bättre (eller i värsta fall sämre) tills dess, så är en förebyggande check ändå jäkligt bra! Det var ett tag sen jag var där nu.

När vaden krånglade var jag ju hos en (för mig) ny naprapat.
Det kändes inte som jag fick ett 100 %-igt förtroende. Hon gjorde nog inget fel, så jag kan inte sätta fingret på vad det var. Läser jag inläggen så här i efterhand, låter det ju som att det gick bra, men jag har ändå saknat min gamla naprapat.
När jag då i höstas upptäckte att han hade flyttat tillbaka till stan och startat eget… Såå nöjd! 🙂

Hoppas (och tror) att jag är lika nöjd nästa tisdag (?)
Håll tummarna, är ni snälla.

9 thoughts on “Min kortsiktiga plan – på en höft.

  1. Bra att du bokat tid! Det är precis som du säger, även som det skulle råka gå över innan dess, så är det ju jättebra att kolla upp det ändå i förebyggande syfte så att du kan undvika att det börjar strula igen senare.

  2. Men nej!! För mig började foten krångla, sedan insidan av låret och så PANG så lade höften av. Sedan augusti. Jag skojar inte. De få gångerna jag har kunnat springa kan jag räkna på en hand. Besöken hos naprapat är åtskilliga. Dagar utan smärta… Kanske 12.
    Vänta inte för länge! Jag är dum! Ska till läkaren på måndag. Står inte ut.
    Lova att du är rädd om dig. Kram!

Kommentera

