Prova höften-passet! Så gick det.

Att ”utmana” höften på slaskigt, moddigt underlag, var kanske inte det snällaste.
Men nu blev det som det blev. Tog den där planerade, lugna rundan direkt efter att jag hade vaknat. I löparkläderna (till Loves stora glädje!) och ut genom dörren. Innan frukost. Bara det, händer väldigt sällan. 🙂

Skillnaden jämfört med senaste passet, var att det nu mest var svag, molande värk. För två veckor sedan var det en lite skarpare smärta, som kändes mest när jag satte ner höger fot.
Under första 4 km var det just denna ospecifika, molande värk i höften.
Sista km blev det en mer specifik smärta. Den kändes tydligt på en punkt mitt fram/rakt in i höften, kan man säga. Blev lite extra försiktig med fotisättningen, men fortsatte sakta tassandes hemåt (då det inte var så långt kvar).

”Någon” njöt lite extra mycket i den tunga snön. 

Det märkliga är väl att jag, nu i efterhand, inte känner någon direkt försämring.
Det jag åtminstone kan konstatera, är det som jag varit inne på tidigare; Att två veckors total löpvila inte har gjort att det har blivit särskilt mycket bättre… Just nu känns naprapatbesöket EXTREMT nödvändigt. 😦

Trots värken, måste jag säga att jag njöt i övrigt.
Det gäller ju att passa på. Är man van att springa när lusten faller på, blir man extremt rastlös när man inte kan springa. Ni som är löpare, vet nog vad jag menar.

10 thoughts on “Prova höften-passet! Så gick det.

  1. Finfina bilder på dig och vovven. Skönt att du har ett besök hos naprapaten inbokat. Håller tummarna för att det ska bli bättre. kramar

  2. Ja visst är det så, man ser aldrig så många löpare ute och man är aldrig så sugen på att springa som när man inte får lov att springa. Extremt frustrerande!

  3. oouuh, här har du en som kan relatera till din höftsmärta 😦 Min höft har ju kluddat sedan förra våren, och jag har verkligen slitit som ett djur med rehab. Nu är den starkare än tidigare, men ändå klenare än den ”friska sidan”. Hoppas det inte är något långvarigt och att du får bra hjälp från naprapaten. Klokt att kolla upp det direkt 🙂

  4. Ping: Yoga – plötsligt händer det…! | Rund är också en form – Trail & Träning

  5. Det där längtan skall man ju försöka komma ihåg och plocka fram igen en mörk och regnig dag när man inte alls vill springa! Hoppas naprapaten kan hitta en lösning, två veckor utan löpning är ju jättelång tid.

Kommentera

