Bananpannkaka, vårkänslor och frustration…!

  • Dagens härligaste:
    Det var ljust när jag åkte från jobbet. Alltså känslan på den. Det är nästan som en energiinjektion på direkten. Egentligen gör det väl inte så stor skillnad med de där minuterna, rent fysiskt. Men MENTALT. Så himla skönt!
  • Dagens bryt:
    Lite som ”mental fredag” på jobbet, fast en dag för tidigt. (På fredagar är nivån på skämt och samtalsämnen oftast som lägst…) Mina närmaste kollegor har lika sjuk humor som jag. (Tack och lov)!  Kunde…inte…sluta…skratta…!
  • Dagens Mums:
    Två stora bananpannkakor. 2 bananer, 3 ägg, mandelsmör (jordnötssmöret var slut). Topping: Keso och blåbär!
  • Dagens frustration:
    Inse att naturen redan andas vårvinter. Ingen snö, flera plusgrader och ljust. Och i samma andetag inse att jag inte kan springa och njuta av det till 100 %…
  • Dagens bästa:
    Gick tidigare från jobbet och hämtade lill-killen. Fick en bamsekram och vi åkte hem och myste i soffan. Tanken var faktiskt att träna idag, men efter gårdagens Les Mills Sprint pass (Som var minst lika jobbigt som förra veckan… *pust*), kändes vila och familjetid som ett bättre val! ❤

*********************************************************************************************
EDIT:

  • Dagens Roligaste: 
    Se sambon försöka röra sig. Påminner lite om rörelsemönstret på en 85-årig farbror.
    Varför? Han spelade innebandy igår, för första gången på en sisådär 7-8 år. Och han närmar sig fyrtio-strecket.
    = Delvis ålderskris ? – Delvis ”jag vill dra av en hälsena”-längtan…? 😛

img_8405

11 tankar om “Bananpannkaka, vårkänslor och frustration…!

  1. Haha, skrattar åt min man också (samtidigt som jag är smått avundsjuk för jag vill också ha träningsvärk men har inte kunnat träna på några dagar nu, blä) som tränade karate för första gången. Jösses.
    Kram.

  2. Hahaha, se mannen försöka röra sig… Min man följde med på ett pass på gymmet i våras. Dagen efter nös han och bråkade sen rakt ut. Kramp i magen som inte släppte trots ihärdiga försök arg stretcha. Å nej då, vi retas inte alls med honom om detta fortfarande, hehe.

  3. ”Se sambon försöka röra sig” obetalbart. 😀 Min man spelar innebandy 1 gång i veckan. För två veckor sedan kom han hem och hade ont i ryggen. Jag bara: Värmer ni inte upp? Han: njaeee, men jag försöker ta det lugnt första omgångarna… Ja jösses, vad är det med 40-åriga män och innebandy. 😉

  4. När jag kände doften av vår (igår var det nog…idag höll jag på att blåsa bort) blev jag ändå helt lycklig i hjärtat. Jag har älskat varje dag med snö och kyla, men… ljuset! luften! peppen!

  5. Hahaha ”Se sambon försöka röra sig” – jag ser det framför mig. Min man har börjat träna ganska nyligen och det går ganska stelt att resa sig från soffan/sätta sig ner/lyfta armen för att nå fjärrkontrollen emellanåt 🙂

Lämna en kommentar