Det här med bloggutveckling.

För det första: Ett stort tack till er som kommenterade och tyckte till på mitt inlägg, vad gällde funderingarna kring min blogg.
Självklart blir jag superglad över era ord!  – Att höra ni läser min blogg för att den känns personlig , humoristisk och äkta och att ni tycker att jag bjuder på mig själv.  Kärlek till er!

Så himla roligt att höra att ni uppskattar mina trail-äventyr också. Jag ska försöka få till mer av den varan, så fort min höft känns ok igen. Inom en snart framtid hoppas jag.

Dock känner jag att jag ändå vill förtydliga lite vad jag menar.
Grundstenarna i min blogg kommer inte att förändras! Jag använder t.ex. ofta humor IRL. (Ibland kanske även vid tillfällen när jag inte borde använda det. Som typ Chandler i ”Vänner”.  Pinsamt malplacerat… Hehe!) Just den biten lyser säkert igenom även i text, även om jag inte tänker på det själv. 😛
Och jag älskar att springa i skogen. I mitt tempo. Njuta, fota, tassa fram, bara för att det är så himla härligt! Det kommer aldrig att förändras och det kommer alltid vara en av hörnstenarna i min blogg.

Från "vanlig" löpning till Trail - Man utmanar sig själv!

Däremot behöver inte det ena förta det andra, känner jag.
Det jag vill med mitt ”kritisera mig!”-inlägg, var just att få tips och idéer. Vad ni som läsare gillar och inte gillar. Även om jag driver bloggen och går mycket på magkänsla, är det svårt att vara objektiv.
Att så många gillar min blogg precis som den är, är såklart jättekul. Men min tanke var ändå; Ingen är perfekt. Även de som är bra på det de gör, kan förbättras och utvecklas. 

Många verkar tro att en stor, kommersiell blogg innebär att man inte kan vara personlig och ärlig. Det tror jag definitivt att de kan vara! Däremot inte sagt att alla stora bloggar är det.
Men det finns ju trots allt stora, fantastiska bloggar som har kvar den där känslan av personlighet och känsla – som bevisar just detta.

Men som flera var inne på.  Hemligheten ligger nog i balansen.
Även om man vill utvecklas och/eller lägga mer tid på bloggen, vad gäller profilering och PR, är det viktigt att inte tappa bort sig själv på vägen! Fortsätta lita på sin magkänsla och vara sig själv. Inte försöka vara någon annan.

Så… Med det sagt. Nu ska jag återgå till mer ”vanliga inlägg”.  Promise. 😉

3 thoughts on “Det här med bloggutveckling.

  1. Hej Malin! Har missat några inlägg och läste inlägget om feedback plus kommentarerna och jag måste säga att jag är helt förundrad. Vilka är alla som kommenterade? Jag har aldrig hört talas om de flesta (med undantag av typ Bureborn)? Är de stora löparbloggar?

    Keep up the good work! Spring fort och långt :-)!

Kommentera

