Min nya kärlek.

Vad hände där? Oplanerad bloggvila.
Det har verkligen varit galet mycket på jobbet senaste veckan! Väl hemma har det varit barnens aktiviteter som gällt och efter det har jag fullkomligt kraschat i soffan.

Igår fick jag (enligt veckoplanen) till veckans första konditionspass. Eftersom jag inte litar på höften blev det cykel. Att cykla inomhus är egentligen inte så jäkla roligt. Men att se km ticka på i rasande tempo är däremot riktigt roligt!

En timmes träning och jag insåg att det stod 27,5 km på skärmen när jag var klar.
Va? Nästan 3 mil…?! Tre gånger så långt, jämfört när jag springer.  Inte för att längden egentligen har någon betydelse, men när man är löparsnigel är det rätt coolt att uppleva hur kilometerna swischar förbi! 

Det kan mycket väl bli en cykel framöver.
En ny kärlek? Kanske en hybrid eller varför inte en renodlad mountainbike? Jag får suga lite på den karamellen. Att cykla utomhus måste ju vara dubbelt så roligt, right?

Jag är i alla fall toknöjd med passet. Svetten rann floder och min snittpuls under de 65 minuterna landade på 182 slag/minut. Träningsendorfiner och mjölksyra, helloooo! 🙂

10 thoughts on “Min nya kärlek.

Kommentera

