Oops… (Nya löparskor)!

Som ni kunde läsa tidigare i veckan, gjorde jag en välbehövlig (!) rensning bland mina löparskor. Igår rök ett par till. De där älskade ”Pearl Izumi-skorna” som jag pratat så varmt om. Jag insåg att jag inte kan behålla dem, bara för att de har varit sköna. De hade verkligen gjort sitt…

Totalt 5 par skor som fick sätta livet till alltså.
Så kan man ju inte ha det… *harkel* Surfade runt och vips så hade jag beställt två par nya skor. Slängt fem – köpa två. Det är väl helt ok? 😉

Nu kan man ju tro att ett av de nya paren skulle vara en uppdatering av just den där älskade modellen. Det hade ju varit logiskt. Men… eh… Det hände något. Jag har ju ett par extremt lätta Salming (Xplore) som jag älskar! ***
(Men inte använder så mycket till löpning – Och när jag gör det, endast korta sträckor).

Jag har på grund av det,  under ett par månader varit sugen på att testa Salmings ”door-to-trail-sko” och nu gjorde jag helt enkelt slag i saken. Vi (jag och mina egon?) provar att ”ersätta” Pearl Izumin, med dessa. Att den var läckert lila och gul gjorde inte saken bättre!

Ett par Asics GT 2000 följde med av bara farten.
Bra pris och läcker färgkombo. Visst ganska cerise/rosa, men jag föll framför allt för kontrastfärgen turkost. Gillar det! Jag är nog en rätt turkos människa i själen. 😛

Men nu – Inga nya skor på ett tag.
Jag får nog ligga på – 3 par ett tag, för att inte sambon ska få ett bryt på mina impulsiva skoinköp… 😉

*** PS. Förresten, såg av en slump i Salming webshop att ni kan köpa Xplore:n för 500  (!) riksdaler. Vilket klipp!! (Ingen reklam, bara ett ett tips).

 

16 thoughts on “Oops… (Nya löparskor)!

  1. Hej! Jag tänkte fråga om lite tips och råd i djungeln av skor. Jag har i 2-3 veckor nu letat runt som en tok på nätet efter nya skor men blir inte klok på vad jag ska ha. Det finns så mycket! Jag letar efter skor som är lätta till långdistanser i både skog och på asfalt, helst inte så mycket dämpning. Och inte superdyra..
    Har du nåt tips på bra märke? Eller någon annan här som ser 🙂

  2. Ping: Utveckling, pizza & cykelintervaller! | Rund är också en form – Trail & Träning

  3. Sugen på att pröva Salming. Snart. Är faktiskt bedrövligt utan skor nu! Mina gamla trail Merrell håller nätt och jämt ihop, mina nya dito sitter tyvärr inte lika bra…. och vanliga mängdskor för väglöpning saknar jag helt. Gråt 😉

Kommentera

