Utveckling, pizza & cykelintervaller!

Det är fredag, hör ni! 
Och inte bara fredag, utan en ledig sportlovsfredag. Oerhört skönt att få (lite) sovmorgon, mysa med barnen, ta det lugnt och bara vara. ❤

Gårdagen innehöll bl.a.  utvecklingssamtal på jobbet (kändes bra!), pizza och ommöblering (också på jobbet), samt ett cykelpass. Nu när senaste löppasset kändes oväntat bra, vågar jag inte utmana ödet, utan tar det verkligen lugnt. Små, små steg! 

Att sitta och cykla i samma tempo i en timme är inte så jäkla kul (inomhus) därför blev det lite intervall-tänk. Först uppvärmning och sedan följande upplägg:
*  6 x (5 minuter strax över mitt tröskeltempo (ca 185 slag/min) och sedan 5 minuter strax under tröskeltempo (ca 165 slag/min) som ”vila”. De lugnare minuterna ska fortfarande vara aningens ansträngande – ingen ”slöcykling” alltså.
Härlig endorfinkänsla och svettigt värre!! 🙂

IMG_7543

Jag är fortfarande ordentligt sugen på att skaffa en egen cykel. Med våren i antågande känns det dessutom helt rätt för en nybörjare att ge sig ut, right?

Till helgen ska jag försöka komma ut på veckans andra löppass.
Det ska bli himla kul att testa de nya skorna!

Sedan är det inplanerat ett tredje och förmodligen sista (för den här gången) besök hos naprapaten. Jag funderar däremot på att boka in en tid längre fram, så att jag verkligen kommer iväg på ett sådant där ”förebyggande” besök.  Ett sådant där som man pratar om, men aldrig får tummen ur att komma iväg på… 😛

10 thoughts on “Utveckling, pizza & cykelintervaller!

Kommentera

