När kroppen vill något annat.

Ligger just nu i soffläge och tänker att det här måste vara den slappaste helgen på evigheter…?! Det känns som om både kropp och knopp har lagt ner fullständigt och nöjer sig med 0 % rörelse och snusklubbe-godisar (utan pinne).

Jag som kände mig så himla pigg igår!
Ledig dag till ära och det kändes som om kroppen, där och då bubblade tack vare all bevarad energi som annars, till stor del, går till arbete.
Det där ”bubblandet” i blodet, gjorde dessutom så  att jag lite senare ”var tvungen” att ge mig ut på en kort löprunda. Egentligen mot bättre vetande. Hade ju tänkt låta höften vila ytterligare ett par dagar och springa först till helgen…

Löprundan gick ändå hyfsat. Okej, skulle jag säga.
Fortfarande känningar i höften. Jag tycker det är så himla svårt att avgöra hur mycket man ska känna efter? Jag vet ju inte hur länge höften trots allt, kommer göra sig påmind, om än inte på ett jättesmärtsamt  sätt?

På kvällen blev det tacos (what ells?) med familjen och efter att ha nattat barnen, var planen att se på Skavlan. Där hände det något. Som om någon hade slagit mig i huvudet med en klubba. Schoff! Klockan 21 gick jag och la mig. Sambon tittade frågande på mig:
”- Ska du lägga dig. Nu…?!”
”- Eh… Ja! Nu! Frågor på det?   Zzzzz….(*lät det 2 sekunder senare, när huvudet knappt hade hunnit landa på kudden*)

Sov som törnrosa i 100 år 10,5 timme, men kände mig inte inte helt utvilad när jag  vaknade.  😮 Helst hade jag velat släpa omkring mina fossingar här hemma hela dagen, men vi hade lovat barnen att vi skulle åka skridskor. Är det sportlov och man har lovat, så har man.

När jag tänker till ytterligare en gång, har helgen kanske inte börjat sååå stillsam ändå (förutom de många timmarna av sömn), utan jag har ju trots allt fått till både ett löppass och skridskoåkning. (En rörelse som höften INTE gillade, för övrigt!)

Nu ligger jag på soffan – klockan är 18.43 – och jag hade lätt kunnat somna.
Vad är det som händer???
.
img_8413

8 thoughts on “När kroppen vill något annat.

  1. Kan vara massa anledningar till att du är trött. Men oavsett; lyssna på kroppen och lyd!

    Mannen och jag har haft en skidhelg på tu man hand, utan barn, och vi har sovit massor. Så skönt! Ibland behöver man det helt enkelt.

    Kram

  2. Du, det där med vad som är en slapphelg… 🙂 Löpning och skridsko och det efter ommöblering och utvecklingssamtal… Låter som om du gjort dig väl förtjänt av lite extra sömn.

  3. Vila är oerhört viktigt!! Glöm inte det!
    Sen vill jag säga att yoga är grymt för höften. Du kör väl yinyoga, va? Jag kör olika youtube-pass varje vecka och det är som balsam för höfter. Jag hade jätteproblem förra året och yogan är grym! Känner sällan något alls nu!

  4. Ibland är man så jäkla trött!! Jag tycker alltid att jag är trött.
    Men nu var du ju ledig och kanske borde vara lite piggare men din kropp och knopp kanske behöver lite extra vila!! Ha en fin kväll!
    Kram

Kommentera

