Veckoslut och löparlycka!

Hur glad kan man bli, när man inser att man lyckats få till tre (om än dock korta och försiktiga) löppass senaste veckan, UTAN att höften blivit sämre?  Så häääär glad!

Återigen – Jag vågar knappt hoppas i rädsla att ”jinxa” något, men jag kan i alla fall konstatera att det (fortfarande) känns helt ok. Jag har en del småkänningar, men så länge det inte blir värre känns det bra.

Jag är faktiskt ruskigt tacksam att jag inte tog Salming Trail-skorna som jag först hade tänkt. Klart som tusan att man är sugen på att testa nya skor (!) men i  sista sekund valde jag ändå mina Icebug.
BRA VAL! Jädrar vad slask och frusen is under slasket det var?! Nu kunde jag lita på skorna och kände inte att jag behövde oroa mig om fötter som for iväg i alla olika riktningar och som eventuellt hade skadat/irriterat höften.

Den här veckan skrapade jag slutligen ihop lite drygt 18 km.
Det är inte så himla mycket jämfört med vad jag  brukar springa i genomsnitt (men garanterat mycket för någon annan, så misstolka inte). 🙂
Däremot känns det som en himla bra mängd, med tanke på min nuvarande situation. Fast nu blir det inte löpning på ett par dagar.

Babysteps, remember? (<– Även en påminnelse till mig själv).

10 thoughts on “Veckoslut och löparlycka!

Kommentera

