Smoothie-boost!

God morgon på er!
Önskemålet är i alla fall att den här smoothien kan boosta immunförsvaret.

Eventuellt att det redan är för sent (?) 11-åringen började få huvudvärk i lördags, när vi var i ishallen och nu har han legat däckat med halsont, huvudvärk, snorig näsa och hosta hela veckan. (Influensa?)

Jag har nog (*peppar peppar*) klarat mig liiite bättre.
Rethosta, lätt huvudvärk och lite halsont. Det kanske var dags för min årliga kvot. Jag har (vad jag kan minnas) inte varit sjuk alls under hösten och vintern. Eller åtminstone varit ”ovanligt” frisk!
Jag tycker att det är skönt med lite kyla när man har ont i halsen. Glass är ju det godaste! 😛 Men även smoothie med lite frusna bär funka bra. Den här smoothien bestod av:

* Grekisk, natuell yoghurt.
* En skvätt äpplejuice (Innocent).
* Mango och hallon
* Vaniljpulver och ingefära.

En fräsch, syrlig smoothie med lite sting i. 
Kanske att jag hade lagt till någon tesked honung eller liknande i efterhand. Men det där lilla stinget från ingefäran – Riktigt gott!

5 thoughts on “Smoothie-boost!

  1. Krya på er! Här har tösen haft samma symptom och jag och mannen har turats om att vabba denna veckan…

    Låter gött!!

    KRAM

Kommentera

