My Friday – Sushi and more colour!

Fredags-sushi!

Så himla gott!!  Fast jag måste erkänna att jag är rätt korkad… Jag insåg först för något år sedan att jag, i vuxen ålder, har utvecklat en överkänslighet mot skaldjur. Men eftersom jag har kunnat äta det under mina första 34 år, glömmer jag bort det.  HELA tiden! Därav sushi-biten med kräftstjärt på…

Sedan undrar jag förvånat (?!) varför jag hade sådan himla magknip, när jag var på väg till frisören. Korkad, var ordet. Tur att inget värre händer, även om det gör jäkligt ont en timme eller två!

(Vad gäller lunchfotot – Jag hade glömt mobilen på skrivbordet och frågade närmsta kollegan:
”- Ursäkta. Kan jag….eh….få låna din mobil för att….eh…. fota min mat? *harkel*”  Han tittade lite konstigt på mig och skrattade, men jag fick låna den. Inga följdfrågor, men jag kände mig lite dum! 😮

Hos frisören!

Man känner sig väldigt snygg när man sitter där i stolen, med kletigt färgmedel i håret. Vågar ta en selfie på salongen och allt… Med min EGEN mobil, den här gången. Haha!

img_8821

När jag kom hem blev jag mer blyg.
Tog ”efter-frisören”-selfies på toa, så inte sambon skulle se. Hur tänkte jag där?! 😛
Därav det dåliga ljuset och gryniga bilden, men ja ja. Ni fick ett hum om det i alla fall, även om det var svårt att ge färgen rättvisa.

Jag är så himla glad att jag har hittat en frisör jag trivs med.
Har gått till samma i säkert 7-8 år nu. Att han har min sjuka humor är ju liksom bara en bonus. 😀

img_8817

13 thoughts on “My Friday – Sushi and more colour!

  1. Den har inte jag vågat mig på än, att be om att få låna någon annans telefon för att fota. Men så glömmer jag aldrig min telefon heller. Och ofta har jag kameran med också!

    Härligt med frisörbesök. Behöver jag med!

  2. Ja gud detta bloggliv! Samtidigt… så trist det var om man slutade fota allt, skriva om allt (nästan) och bjuda på sig själv! 🙂
    Kram fina du!

  3. Känner igen mig i fotobehovet, men det blir ju ofta roliga minnen av dem, på ett eller annat sätt 😊. Kul att du fortsätter bjuda på selfies, foton och andra roliga stunder från både vardag och skog. Heja dig!

  4. De närmast sörjande vet att jag måste fota allt hela tiden. De är härdade och lyfter inte på ögonbrynen. Det känns tryggt. Det vet också att de när som helst kan hamna på en blogg…. utan att jag kommit ihåg att fråga…. 🙂

Kommentera

