När huvudet är dumt…

…får kroppen lida, heter det ju.
Rastlösheten växer bara, just nu! Jag inser ju att man blir sjuk någon gång ibland. Ingen konstigt i det. Dessutom inte när detta var första gången på evigheter. Trots det, kan jag inte låta bli att bli mentalt frustrerad, när jag tittar ut och ser solen och känner vårkänslorna som spritter i kroppen. Jag…vill…bara…springa!!

När man inte kan springa, får man gå.
Det funkar (ganska bra) som substitut, när man är småkrasslig eller skadad. Jag gick ju en hel del när jag drog på mig en muskelbristning i vaden förra våren. Och även nu, till viss del, när jag har haft problem med höften.
Problemet uppstår väl när man TROR att man är tillräckligt friskt för att ”bara” gå (för i huvudet är det ju fysiskt, jätteenkelt att gå), men 3 km senare (mitt i skogen) inser att jag borde nog inte gått ut…

Det som huvudet tycker är enkelt (och som vanligtvis ÄR enkelt för mig) är betydligt jobbigare fysiskt, när kroppen inte hunnit komma i fas med sig själv. En lätt huvudvärk gjorde sig påmind och halsen ömmade…
Vyerna var magiska och mellan de flåsiga andetagen försökte jag njuta av naturen!
Jag var ju ändå tvungen att ta mig hem, på något sätt.

Det gick inte snabbt…!
De där 6 km som i gå-tempo, brukar ta knappt en timme, tog nästan 1,5 timme. Långsamt var ordet… Samtidigt som det var skönt att vara ute, idiotförklarade jag mig själv. Här brukar man säga till andra att ta de lugnt, när de har haft halskänningar och så kan man inte ta till sig det rådet själv..?! 😦

Love sniffade intensivt vid ett par tillfällen.

Plötsligt infinner sig känslan av att man inte är ensam i skogen…
Jag tittade runt omkring, men såg ingen älg. Tyvärr, måste jag nog säga. Att se dem (lite för) nära ger ordentligt adrenalinpådrag, men att se dem på håll uppskattar jag. De är så himla majestätiska!

Nu blir det fler dagar med vila!
Kroppen var tydlig i sitt budskap. Jag gör den tjänsten att lyssna. Åtminstone, andra gången gillt…

Vad gör ni i helgen? 🙂

11 thoughts on “När huvudet är dumt…

  1. Ping: Tung löpning slash Älgsafari! | Rund är också en form – Trail & Träning

  2. Ping: Måste jag duscha…? | Rund är också en form – Trail & Träning

  3. Känner med dej! Knivigt när man inte är i fas med sig själv och hårfin balans mellan att känna för mycket – är det värt ett försök, eller inte!? Fortsätt krya nu ❤️
    KRAM

  4. Var inte för hård mot dig själv. Ibland måste man ju faktiskt testa! Krya nu på dig fort som attan! Vad jag har gjort? Tränat, tränat lite till, jobbat, läst och hängt i solen med vänner. 🙂

  5. Denna helgen har jag typ promenerat hela tiden. Igår shopping med många långa gator och idag två rejäla promenader. Vägde upp det hela med en moussetårta 🙂

  6. Det är så svårt när man vill så mycket och dessutom när vädret är fantastiskt!!! Denna sol som man bara har längtat efter 🙂
    Du får nog ta det lite lugnt ett tag till….lätt för mig att säga!!!
    Kram

  7. Tog mig ut i skogen i tron att vi skulle få en solig tur. Men smhi hade fel som vanligt, det blev grått 🙂 Kroppen var inte riktigt i stöt idag så det blev inte fullt så härligt som jag hade tänkt! Men i jämförelse med att vara sjuk så var det så klart TIPPTOPP!

  8. den här helgen (också) hostar jag :-/ jag har tränat 6 pass på hela februari, har i princip varit sjuk en hel månad nu… nån enstaka dag har jag känt mig helt frisk annars har det varit grader i helvetet om man säger så… Och nu är min mentala kraft att stå emot sockerdjävulen slut.. när jag inte kan ersätta suget med träning så klarar jag inte att stå emot. Så nu mår jag pyton för det också. (fysiskt alltså). Bra jobbat… eller inte alls…

  9. Ibland är det lite för lätt att ”strunta” i kroppens signaler och gå på vad huvudet vill. Men du verkar ju ha en förståndig kropp som efter ett tag högljutt talar om för dig vad som gäller. Det positiva jag kommit på är att ju fler såna här tveksamhetslägen man är i, desto lättare börjar det bli att tolka om seg betyder ta det lugnt eller går att köra ändå, fast lugnare. Hoppas du får fortsätta tillfriskna i lugn och ro nu. Fina bilder 😄

  10. Det är så härligt väder just nu och det är sååå irriterande att komma på jobb när jag ser en massa människor på promenad/ springtur och veta att sen när jag slutar jobbet är det mörkt igen 😕

Kommentera

