Måste jag duscha…?

En delvis omedveten, men även delvis medveten, ”bloggvila”.
Det händer väldigt mycket runtomkring mig just nu! Samtidigt som det inte händer någonting (träningsmässigt). Logiskt va? Jag är stressad och rastlös, samtidigt som jag är (vår-?)trött.

Efter helgens lugna promenad blev jag sämre igen.
Jag kände mig verkligen helt ”off” på söndagen och i måndags var jag tokförkyld. För att sedan släppa nästan helt redan dagen efter. Nu mår jag lite bättre igen, förutom fortsatt halsont då. Vilket innebär fortsatt träningsvila!

Nu när jag inte kan träna tänker jag:
Vad tusan gjorde jag innan jag började träna?” Alltså, för flera år sedan, menar jag då. Nu  flyter ju dagarna liksom bara ihop i en enda lång rad. Jag vet inte om det är tisdag eller fredag (trots att vi /barnen har andra aktiviteter som BORDE innebära att jag vet vilken dag det är). Jättemärklig känsla.
Att duscha känns jobbigt – Vem duschar utan att vara svettig först liksom?! 😛

Jag borde egentligen ta mig tid/passa på att meditera eller köra mental träning. Perfekt när man inte kan göra något fysiskt, eller hur?

Dagens mellamål:
Naturell yoghurt, hallon, mango, mullbär, gojibär och pinjenötter!

9 thoughts on “Måste jag duscha…?

  1. Det där med duschandet blev jätteunderligt för mig i början när jag blev sjuk. Innan dess tränade jag nästan varje dag och duschandet skedde automatiskt. Hoppas du snart är frisk och hamnar i automatisk duschrutin igen 🙂

  2. Hoppas att du kryar på dig snabbt! Jag kan tycka att det är lite intressant att träningsvila, just för att det plötsligt uppstår så mycket TID. Självklart inte kul när det beror på sjukdom dock. Du låter lite deppig för att vara du och jag kan känna igen den där vårtröttheten. Det är inte tillräckligt ljust här ännu, men jag vet att den kommer att komma. jag blir som golvad när våren sätter in!

  3. Ouäh. Mitt huvud känns som det ska sprängas av den här förkylningen, och hostan. Och febern… fy sjutton. Det är ngot knas nu, så himla många som är sjuka. Vi får bita i och ta tag. Duscha? Ehum… ja, det är nog dags idag ja.

  4. Hoppas förkylningen vänt på riktigt nu, och inte bara leker katt och råtta med dig. Krya!
    Men det där med duschen förstår jag inte. Jag älskar att duscha! kan stå i evigheters evighet i varmt (vi snackar kokhett) strilande vatten bara för att stå i varmt strilande vatten. 🙂

  5. Känner igen den där känslan. Duscha utan att ha tränat innan, vad ska det vara bra för????
    Hoppas du frisknar till från förkylning snart, så du får tillbaka dina (tränings)rutiner. Kram

  6. Åh, jag saknar det där, duschandet efter träning, med möra muskler. Har inte tränat regelbundet på ett bra tag (men jag duschar, haha) men jag var ju en riktig träningsperson förut. Innan jag började dagpendla och tappade det mesta som hade med mig att göra.
    Började fundera nu på vad jag pysslar med istället och det är promenader (tar ju längre tid än träning faktiskt, haha), fotande, siestor och plock hemma (blir så när man jobbar hemma). Hoppas du kan köra igång snart, vet precis hur det känns att vara stressad & rastlös på samma gång!

Kommentera

