Snabba vändningar!

”Du låter lite deppig för att vara du”.
Det var en kommentar från gårdagens inlägg. Och jodå, Jeanna läste rätt bra mellan raderna. Gårdagen bjöd på en märklig känsla. Dels var jag trött och lite senare på dagen blev jag frustrerad och irriterad.

I 99 fall av 100 älskar jag att jobba i en mansdominerad bransch.
Jag uppskattar de där raka rören! Men i det där sista, enda fallet av 100 hatar jag verkligen att jobba i en mansdominerad bransch… Härskartekniker gör mig galen! *gaaaah*

Det stör mig dessutom att dagen kan innehålla 20 bra saker, men när den där 21:a idiotgrejen (som man egentligen, inte ens borde släppa in under huden) händer, känns hela dagen plötsligt kass! Känslan av frustration hängde kvar även när jag lämnade jobbet och jag grät på vägen hem i bilen.
Det händer nästan alltid – När jag väl gråter, så fastnar jag i en loop av ledsamma minnen och tankar. Saker jag inte har tänkt på under flera månader eller t.o.m. år (!), dyker upp i huvudet. Någon som känner igen sig?

Lika kass som torsdagens kändes – Lika bra blev fredagen! ❤
Jag fick massa gratulationer och kramar. Blev bjuden på go-lunch på ”Tugg” av arbetskamraterna (alltså, deras sötpotatisfries – To die for!!!) och  sedan överraskad med blommor och choklad av sambon! Det lyfte verkligen hela helgen. Så…himla…härligt…!! 🙂

  

16 thoughts on “Snabba vändningar!

  1. Stor grattiskram på dig, fina Malin! Glad att du inte tog illa upp av min kommentar, den var ju lite privat så här i backspegeln. Du är alltid så sprudlande tycker jag, imponeras av det. Du är grym! Stor kram.

  2. Stort grattis!

    Jag grät en del på min förra tjänst (och förrförra faktiskt, hmmm) tills jag tappade tålamodet och satte ned foten rejält en dag. Jag vägrade komma tillbaka med de arbetsuppgifterna och alla sade att jag var galen (”så gör man inte!”) men fick världens bästa tjänst istället – det är det bästa jag gjort i karriärväg! Problemet är bara att jag nu inte vågar byta och därför är fast i Bryssel… Skönt att ditt jobb fungerar till 99% i alla fall!

  3. Happy Birthday! (I min tidszon fyller du fortfarande år. 😉 )Jag tror det är bra att gråta emellanåt. Jag blir ”känsligare” om jag inte kan /får träna, sovit dåligt eller om det är något skit på g i kroppen. KRAM

  4. Inser just att jag nog inte gråtit på jobbet sedan jag blev min egen för fyra år sedan 🙂 När man vet att det är härskarteknik så har man kommit en bra bit tycker jag – duktigt av dig att se igenom och se vad som pågår. Klappa dig själv på axeln för det!

  5. Grattis på födelsedagen!
    Jag jobbar precis som du i en mansdominerad bransch och jag känner igen mig på pricken. Oftast är det bra men så kommer det nån som måste ta till sina härskartekniker och då kommer alla gamla oförrätter upp i skallen.

  6. Jag känner verkligen igen mig! En enda liten grej kan få mig att tappa allt (om jag är en aningens för skör just den dagen) jag går ner mig och tänker på gammal skit och blir ännu deppigare! Typiskt kvinnligt fenomen brukar min Thomas säga!
    Men vilken fin dag du fick idag då 🙂 En massa varma grattis kramar skickar jag till dig!!
    Kram

  7. Grattis på födelsedagen!! Kan tro att det är jobbigt att vara i en mansdominerad bransch. Hör på Kalle hur det kan snackas och hållas på, TRÅKIGT!

Kommentera

