Tung löpning slash Älgsafari!

Äntligen lyckades jag komma ut på en löprunda.
Ok, det har blivit enstaka löpturer, men med höftjäveln och sedan förkylning på det, har det inte alls blivit något flyt i löpningen. Och DET, mina vänner, kändes idag!

Det positiva var att höften knappt kändes av alls. YEAY!
Konstigt vore det väl annars, med tanke på att den (med förkylningen) har fått ytterligare en viloperiod.

Hur mycket kondition tappar man under 8 veckor?

Tja… Rätt, jäkla mycket, skulle jag säga! Lungorna protesterade högljutt idag! Mitt vanliga snigeltempo, var ännu mer snigelaktigt. Och trots det var det riktigt tungt!
Sedan ger säkert förra veckans förkylning ytterligare lite känningar, vad gäller luftvägarna. Let´s hope…!

Trots allt lyckades jag i alla fall skrapa ihop nästan 8 km.
Vilket just nu nästan känns som ett långpass. Benen värkte sådär efteråt, som de gör när man pushat kroppen längre än man brukar. Trodde (i mitt fall) aldrig en 8 km skulle få dem att kännas så… 😛

img_8904

Vad gäller djurlivet här i krokarna så är det…eh…rikligt.
Det finns mängder av hjortar och i princip lika mycket vildsvin. Nyligen fick jag veta att vi dessutom har lodjur i ”min” skog (himla häftigt!)

När vi flyttade hit sa en äldre herre på gatan: ”Det finns ingen älg här”. 
Jag har under våra år härute själv sett 5 älgar, öga mot öga så att säga. Och nu det sista har älgspåren varit rätt många. Senast för en vecka sedan såg jag älgspår i snön. Idag var det dags igen – Spår av två älgar, som hade sprungit jämte varandra.

Jag har flera gånger sagt att jag mycket hellre stöter på älg i skogen, än de där obehagliga  vildsvinen! Det känns som att den sannolikheten blir större och större… 😉

9 thoughts on “Tung löpning slash Älgsafari!

  1. Ping: Frukost! | Rund är också en form – Trail & Träning

  2. Ja kondis är en färskvara. Liksom styrka. Men som bureborn skriver, det går ganska lätt att träna upp igen! Värre med senor och ligament så ta det easy! Skogen är djurens hem. Det är vi som är gäster där. 🙂 KRAM

  3. Så himla glad att vi inte har de där grisarna uppe hos oss! Älgar är spännande, på Frösön där jag cyklar mycket kryllar det av älg, en del lite väl tama. Älgmöte sker nästan varje gång och extra spännande är det på hösten när man dundrar fram med pannlampa, det har varit nära älgkrock ett par gånger.
    På tal om djur hade jag björnkänning i höstas här i stugan. Det var mindre roligt och så snabbt som jag cyklat smal stig har väl aldrig hänt förut 😉

  4. Jovisst tappar man kondis på åtta veckor, men det som är så himla trevligt är att det går snabbt att bygga upp den igen. Ett par pass bara så springer du lätt ifrån både älgar och vildsvin!

  5. Är det inte läbbiga, surrande flygfän, så är det älgar. Typ så när man ränner runt i skogen 😂 Men det är värt varje trädknaksångest och färska spår i leran, och fula bett på benen. Spänning i livet, haha.
    KRAM

Kommentera

