Frukost & cykelintervaller!

Då var det måndag igen. Nystart tänker många.
Och jag håller med, till viss del. Samtidigt känns det som alla dagar just nu flyter ihop, så jag känner att jag lika gärna kan göra mina veckoplaner på onsdagar. 😛

Helgen bestod som sagt, dels av ett löppass.
Söndagkvällen avslutade träningshelgen. Jag tycker om att träna på söndagkvällar. Framför allt för att jag/vi sällan har så mycket annat att göra på söndag kväll.

Den preliminära planen när jag klev in på gymmet var att värma upp på cykeln.
”Värma upp” (!) var det ja… Jag har ”märkligt nog” inte alltid samma preliminär plan, som slutresultat. (Ärligt talat, händer det nog ganska ofta att jag justerar, med kort varsel).

Igår slutade det med att den tänkta uppvärmningen blev (kompletterad med) 2 x 5 minuter tröskelintevaller och sedan avslutades kalaset med 5 x 2 minuters tuffa ”maxintervaller”. Och det var nog väldigt nära max. Såg att pulsen på sista två, var uppe och dansade kring 199-201 slag/minut…! (Och jodå, jag har en hög maxpuls. Bli inte oroliga).

Efter det försökte jag få till ett styrkepass med fokus på rygg.
Det gick väl sådär. Rent viktmässigt kändes det rätt bra, men däremot fick jag ta extra lång vila mellan seten. Jag blev lätt illamående efter cykelintervallerna. Inte helt genomtänkt, det erkänner jag. Bättre planering nästa gång. Hoppas jag… *harkel*

Jag hinner däremot inte träna varken idag eller imorgon, som det ser ut nu. Därför kändes det lite extra bra att blåsa ur systemet så nära inpå den nya veckan så möjligt.
Har ni haft en bra helg och en bra start på veckan? 🙂

Frukost: Kesella, kiwi, physalis och naturella cashewnötter!

10 thoughts on “Frukost & cykelintervaller!

  1. Även fast jag försöker vila, går det inte. Denna helg skulle vilas men efter IKEA och Byggmax måste jag säga att träningen det gav, blev intensivare än ett vanligt pass. 🙂

  2. Oj vilket pass! Jag har oxå råkat ut för det där illamåendet, men tänker att det är för att man verkligen maxat. Hoppas du återhämtat dig!

    Bra grej det där att använda söndagkvällen till något vettigt! Vi kollade iofs Hous of Cards, vilket kanske inte var vettigt men väldigt efterlängtat 🙂

  3. Bra start på veckan med ett medelpass som gick si så där (rynkar näsan lite) men jag var där och rörde på kroppen i alla fall 🙂

Kommentera

