Nattvasan – En ny värsta, bästa ”vän”?

För de få av er som följer mig (mitt privata konto) på facebook, såg redan igår att jag delade detta.
I natt drömde jag t.o.m. om det – Nattvasan 2017. Snacka om att något fastnar i huvudet?!
 
Nackdelen är ju att jag inte åkt längdskidor på 20 år och inte ens då var jag fantastisk bra. Jag och en klasskamrat åkte då ca 15 km i princip helt otränade. Pannbenet var det uppenbarligen inget fel på i tonåren; tekniken var desto sämre… 😉
Och om tekniken på klassisk åkning är/var dålig, är skejtandet (om möjligt) ännu sämre. Skejt kör jag mellan liftarna, när jag åker utförsåkning. På fel typ av skidor alltså. That´s all…! Haha!

Ändå har jag svårt att släppa tanken!
Jag har ju, under senaste årens mörkerlöpning, insett att mörker är min bästa, värsta fiende. Vad jag menar med det? Jo, jag är ju galet mörkrädd! Vilket i sin tur gör att mina kvälls/nattrundor nästan alltid har varit de snabbaste.
Bästa moroten för att jag ska staka i 9 mil i skidor borde ju vara mörker? Jag måste ta mig framåt. Nuuu! 😉

Är det ett spännande upplägg tycker ni?

Foto: vasaloppet.se

12 thoughts on “Nattvasan – En ny värsta, bästa ”vän”?

  1. Det kommer finnas 2st klassiska spår, så man måste inte skejta.
    Sedan tycker jag personligen att vasaloppsbanan är rätt tråkig, egentligen är det ju faktiskt bara en bred väg genom en tät skog, så varför inte på natten, du ser iaf inte mycket mer än träd.
    Ska faktiskt tänka på saken, men hänga på låset, det vet jag inte, ska hitta en parkamrat oxå

  2. Jag har sett att både Ida och du har fastnat för det här, men jag fattar inte riktigt grejen. Tänk att få åka 9 mil i snö i dagsljus då! Och titta på omgivningarna hela tiden, det blir ju jättemycket fina omgivningar under 9 mil 🙂 Det missar ni ju om ni åker på natten.

  3. Jag tyckte det var riktigt roligt och coolt, den här nyheten och det var som att det pirrade till i kroppen! Filmen är verkligen verkligen fängslande.

  4. Så spännande!! Det är bara att köra på, jag känner igen där när man inte kan släppa något som man har fått på huvudet 🙂
    Kram Cia
    Jaa, nu har jag ju då pillat (som vanligt) på knappar så jag kan inte kommentera med min vanliga bloggadress…grrr…vad är det för fel på mig 🙂

    • Men lägg av så pinsamt 🙂 Det funkar ju nu och nu undrar du ju givetvis vad det är för en filur som sitter bakom den bloggen haha
      Ha en finfin fredag Kraaam Cia

  5. Drömmer du om det är det självklart – detta är loppet för dig! 🙂 Klockan 8:59 den 20 mars måste du sitta beredd vid datorn och anmäla dig. En minut över nio lär det vara för sent… Jag gissar att loppet snabbt blir fullt, för nog låter det rätt kul ändå!

  6. Jaaaaaaaaa, så himla spännande! Jag känner precis som du att nattlöpning är min värsta bästa. Är egentligen livrädd för mörker men det är nåt visst med att springa i skogen med lampa på huvudet. Skulle tycka det vore superkul att åka skate på natten, men hade gärna sett ett 45km lopp för motionärer också.

Kommentera

