Grodor, längtan och att vilja ha mer tid!

Äntligen (!) har jag haft en dag med aningens mer lugn.
Sådär ”lagom-a-la-svenskt”, men trots allt; Ordet lagom beskriver dagen rätt bra.

Ni vet känslan när man har att göra (det blir inte långtråkigt) men man kan fortfarande ta djupa andetag, fika med kollegorna och skratta åt sig själv, för de där grodorna som hoppar ur munnen. (Varför tänker jag ofta först EFTER jag har talat?!) 😀

Det var längesen jag såg fram emot semestern så här tidigt.
I år känner jag att jag verkligen ser fram emot ledighet och sommar. Med det sagt ska vi självklart inte gå händelserna i förväg – Först vår! Härliga vår!
Om ett par veckor åker vi upp till Värmland. Längtar!! Även om det kanske ligger kvar lite snö, ska det blir skönt med extra vila i form av en  liten ”minisemester”, närmare i tiden.

Förresten: Missa inte! -> Ett mycket klokt och tänkvärt inlägg av Jeanna!

7 knep för att skapa mer tid i vardagen. 

Det finns helt klart saker där som jag kan och bör tänka på…!
Har ni haft en bra start på veckan? 🙂

6 thoughts on “Grodor, längtan och att vilja ha mer tid!

    • Det har nog hänt att jag har sagt något som uppfattats som taskigt, men nej, det är absolut inte med vilje eller särskilt ofta. 😛
      Det brukar däremot oftast innebära att jag säger något som gör att jag skämmer ut mig själv….! 😀

  1. Jag längtar också massor efter semestern – trots att jag egentligen inte jobbar fulltid, men det där att stänga ner och koppla loss för en sommarvardag, det är så härligt. Längtar efter landet, sand mellan tårna och gräs under fotsulorna!

Kommentera

