”Jag är ingen tävlingsmänniska”…

Hoppsan. Jag trodde att jag kände mig själv någorlunda efter 36 år.
Att jag oftast kör njutartempo för att jag inte bryr mig om jag vinner eller inte. Att jag inte har någon vinnarskalle. Detta var även det jag sa till mina arbetskamrater igår.

Vi skulle ut med kunder på kvällen. Först gokart och sedan middag.
Har bara kört icekart en gång för 15 år sedan, så det var väldigt trevande i början. När jag drog iväg på första uppvärmningsvarvet var jag rejält feg och varvtiderna blev därefter. Sedan hände något. Jag vet inte riktigt vad…?!

För varje tidsheat, blev jag mer och mer kaxig och fick en  mer och mer tung  högerfot. *harkel*  I finalen försökte jag preja undan en av kunderna (?!) och jag svor högt över en arbetskamrat som jag inte lyckades komma förbi, men som körde långsammare än mig.  Vad kom de där hornan i pannen ifrån…?? 😮

Inga sura miner efteråt dock, tack och lov. 😛
En god middag på det! Chevre med honungsbalsamico och dadlar till förrätt och oxrygg på en bädd av rotfrukter, med pommes och bernaisesås till huvudrätt.
SÅÅÅ gott! Och herrejösses! Tur (i efterhand) att jag inte beställde dessert, som jag hade tänkt från början. Var mättare än mätt!

Och fortfarande förvånad över att jag någonstans innerst inne har en (normalt sett, väldigt dold) vinnarskalle. Man lär så länge man lever… 😀

img_9022

img_9021

One thought on “”Jag är ingen tävlingsmänniska”…

Kommentera

