Spontanbokat…?! Fjällmaraton Sälen 2016

Spontana idéer är ofta de bästa, eller hur?
Fastnade i en chattråd på facebook igår kväll, där ett gäng bloggbrudar snabbt slog till på en 6 bäddsstuga i Sälen, i slutet på Augusti. Jag har ganska länge gått och klurat på det där med fjällopp!
Tanken väcktes på riktigt, när jag var på löparläger i höstas. Madde (fitnesscoachen) pratade om att ha mål som man verkligen brinner för och jag kom då på mig själv att sitta och le sådär löjligt.

Springa ett fjällmaraton! Det är ju DET jag vill göra!
Nu blir det inte en hela mara i år. Dels är jag fortfarande lite osäker på vad höften klarar av och jag har ju inte kunnat springa ordentligt på ett par månader. ”Bara en halvmara”, tänkte jag. Hur bara det nu kommer kännas, när jag väl är där. 😉

Det är en gemensam start klockan 10 och sedan stänger målet först vid 17.30. Det borde ju t.o.m. en (eventuellt) haltande trailsnigel som jag klara av, om inget oförutsett händer? Gott och tid att fota också, skojade vi om igår…! Fast frågan är hur mycket som är skämt och hur mycket vi FAKTISKT kommer att fota… Hehe!

fjällmara

Och som vi chattrade på i den digitala världen?!
Stackars Linnéa jobbade igår och det måste ha plingat konstant i hennes telefon… Haha! Och om vi har så mycket att prata om på håll, hur kommer det bli när vi träffas? Mari skrev: ”Sälen kommer märka när vi har anlänt”.
Det känns högst troligt! Ååååh, vad jag är pepp nu! Ska bli så himla kul med en tjejhelg i Sälen! Älskar när man hittar bloggvänner som är lika spontana och spralliga som en själv!

Det är bara Ida (traningsblogga) jag har träffat IRL sedan innan, men det känns som vi kommer ha galet kul!  Fast jag erkänner, det känns liiite läskigt också. Framför allt loppet då.
Men riktiga utmaningar ska kännas lite läskiga va? 🙂

 

19 thoughts on “Spontanbokat…?! Fjällmaraton Sälen 2016

  1. Ping: Träningsmål -lopplanering | Q-Vinna

  2. Vilket äventyr ni kommer att få!! Ni kommer att fota, i massor, det får man, jag tänker att jag kommer att gå uppför när jag ska ta mig an mina maror, DÅ hinner man det i massor.
    Heja er!

  3. Låter jättekul, verkligen! Att springa i fjällen är underbart och ett fjällopp vill jag verkligen springa nångång. Säg till om ni får nån plats över i stugan så har ni en spekulant här!!

Kommentera

