Lördag & Vårtecken!

Vilken fantastisk lördag vi har haft, hör ni! 
Solsken och nästan +10 grader. Vi har varit ute och traskat i nästan 1,5 timme, jag, 12-åringen och minstingen. Det går ju inte fort, men det är inget jag kräver av dem heller. Bara skönt att få vara ute, andas frisk luft och lyssna på fåglarna konsert! Jösses, vad de spelar…! 🙂

Vad gäller tempot – Jag är en person som oerhört sällan promenerar.
Jag blir…jag vet inte…rastlös? Inte för att löpningen går så himla mycket fortare, egentligen. Särskilt inte långpassen. Där hade jag nästan kunnat gå snabbare än jag springer. Haha! Men det är ändå något med löpning som gör att jag känner mig mer som en tränande person.

Jag önskar ibland att jag tyckte om promenader. Det hade underlättat ökad träningsmängd och undvikande av skador t.ex. Så ni som tycker om att gå mycket –  Jag är avis! 🙂

För övrigt låter jag bilderna tala för sig själva.
Hoppas ni har haft en (minst) lika skön dag? 

9 thoughts on “Lördag & Vårtecken!

  1. Åh, jag blir så glad av alla fina vårtecken! Vilken jäkla skön dag!
    Ett tips ang promenader – de blir mycket roligare med antingen en jätteintressant podd/bok i öronen eller genom att man bestämmer sig för att upptäcka ett helt nytt ställe till fots. Som ett litet äventyr!

  2. Visst var det ett underbart lördagsväder 🙂
    Jag är ju tvärt om, avis på dig som gillar löpning. Själv promenerar jag både långt och ofta, fast i rask takt.Långsamt klarar jag inte av. Det är en härlig träningsform enligt moi. Kram.

  3. Låter helt underbart! Här har det blåst snålblåst och varit ganska kallt. Och tidigare ikväll snöade det till och med!
    Men man kan ju vara säker på att våren kommer tillbaka i alla fall!

  4. Ja det där med promenader alltså, jag kan inte…. så fort jag är ute på en promenad tänker jag ”eh jag hade ju kunnat springa istället”. Men finfina våriga bilder!! Här har det snöat idag =)

  5. Jag har oxå så Svårt för att promenera! Känner att jag borde springa istället och kan jag inte springa har jag så mycket Annat att prioritera än promenader. Knäppt för det är ju härligt.

  6. Härliga bilder! Ser ut som en riktigt härlig dag 🙂
    Jag tycker att jag upplever mer av lugnet i naturen när jag promenerar, jag har liksom tid att ta in mer och hör inte bara mitt eget flås som överröstar naturens ljud då …

  7. Jag gillar i och för sig att promenera också men däremot tycker jag att det är jobbigare än att springa. Jag minns en långpromenad vi gick i somras (det var väl någon som var skadad) på samma stigar där vi brukar springa och jag blev helt slut. Vi var tvugna att ta bussen hem!

Kommentera

