Viktigt vila & Veckoplanering!

Påsk- och kortvecka ligger framför oss.
Jag måste erkänna att det ska bli riktigt skönt med långhelg! Som Nipe kommenterade på förra inlägget och som gav mig en ”aha-upplevelse”:
Jag har ju faktiskt haft en intensiv period på jobbet sista tiden.

Det är kanske inte konstigt att kroppen känns sliten? Även om träning och sömn i övrigt har varit ”som vanligt”, har säkert intensiteten på jobbet gjort att jag hade behövt MER återhämtning än jag tagit mig tid till.

sjö
Himla skönt att jag/vi inte har någonting inplanerat till påsken då…! Fyra dagar där vi bara kan ”vara” –  Ta sovmorgon, mysa, äta gott, umgås och träna lite.

Träningsveckan i övrigt har jag preliminärplanerat som följer. Ni vet jag och planering… Men någon gång ska man väl blixtra till…? 😉

* Måndag: Vila
* Tisdag: Löpning (Efter dagsform).
* Onsdag: Styrka + Yoga
* Torsdag: Vila eller lättare jogg.
* Fredag:  ”Påskmara”.  (Ett gruppass med 30 min cykel, 30 min Bodypump, 30 min Indoor Walking och 30 minuter Grith Cardio).
* Lördag: Långpass / Återhämtningspass
* Söndag: Löpning alt. yoga

8 thoughts on “Viktigt vila & Veckoplanering!

  1. Allt hänger samman! En del blir ju även väldigt vårtrötta. Och det var ju inte så längesedan du var sjuk och sånt kan med påverka fastän man är frisk igen. Innerst inne vet du och din kropp vad som är bäst! Chilla om den/du vill det! Tids nog vänder det! Kram

  2. Ja fy bubblan va jag längtar efter ledighet nu! Så skönt ska de bli! Dessutom har jag tagit ledigt nästa tisdag! Bara för att varva ner helt! De är sjukt mycket nu och har varit både på jobbet och hemma.. Så JA nu ska det bli skönt att åka ner till vårt älskade smultronställe och bara andas hafsluft!

    Kram K

Kommentera

