Ännu en lista – Mixlistan!

Ofta får man en liten extra inblick i människors sinne/personlighet när de svarar på frågor. Det kanske är därför jag (och många andra) tycker om listor. Den här började hos Frida (tror jag). Såg att även Camilla och Anna har hunnit ”sno den”. Here it goes!

Hur mår du?
Med ett enda ord? Trött.
Av olika anledningar, men snart har jag förhoppningsvis hittat balansen igen.

Vad är det bästa med tisdagar?
Att det inte är måndag. Nä, skämt åsido. Jag tycker faktiskt tisdagar är den jobbigaste veckodagen. Lite osäker på varför? Ofta flyter måndagen förbi, sådär behagligt. När man vaknar på tisdag inser man (läs jag) plötsligt att det är en ny vecka, men fortfarande lite för långt till helgen.
Jo, jag vet. Man ska leva varje dag… (*nynnar* ”bing bong, bing bong!”  Sorry. Miljöskadad av att barnen har sett ”Insidan ut” för 159:e gången…) 😮 😉

Vad ska du göra imorgon?
Ha en lugn, ledig annandag påsk med familjen. En fika med mamma och pappa. Och förhoppningsvis ett träningspass. Som det ser ut nu: Lite styrka + yoga.

Tre tv-program du gillar att se:
Ser så sällan på tv. Vi kör serier istället:
1. Grey´s Anatomy. (Missar aldrig!)
2. Girls  (Följer sporadiskt, men älskar hur allt känns fullständigt ofiltrerad!)
3. Sofias Änglar (Blir både berörd och halvt förstörd inombords, men kan ändå inte låta bli att titta).

Nämn något som gjorde dig glad igår.
Att bara få ta det lugnt, faktiskt. Vi såg på film – ”Everest”. Och jag fick lite noja över att fjällvandra… (Inte för att vi ska upp på såna höjder, men ändå).

Vad gjorde du för 15 min sedan?
Lagade middag, currykyckling med ris.

IMG_3997

Tre städer du bott i:
Eh… Tre? Pratar vi om ”bott” som i bott länge…? Jag har faktiskt bara bott i min nuvarande ort,  Alingsås. Fast på tre olika ställen. (Räknas det?)
Utkanten av stan (mitt barndomshem), mitt i stan  (lägenhet) och nu utanför stan, på landet.Är det ovanligt att alltid ha bott på ett och samma ställe…? *funderar*

Vad är det för väder hos dig nu?
Vet inte. Har knappt tittat ut idag… Haha! 😛

 Godaste glassmaken?
Cartedo´r hade för några år sedan en mörk chokladglass med mörka chokladbitar i…! HIMMELSK! Och väldigt ”chokladig”! Tyvärr verkar den inte finnas kvar i sortimentet. Bara jag som är mega-choklad-freak kanske…?

Tre filmer du gärna ser om och om igen:
1. ”The notebook”   2. ”1408”  3. The faults in our stars”
På en jumbo/extraplats måste jag lägga till ”Baksmällan”-filmerna. Det kan vara min barnsliga, sjuka humor (?) men de får mig alltid att skratta.

Det senaste du skrattade åt:
Jag minns inte vad de sa eller vad vi såg på, men det var någon som sa något helt hysteriskt roligt i ett tv-program. Ni vet sådär när någon inte vet om att de är roliga, utan bara fortsätter prata. (Oftast är det de roligaste människorna!)
Jag skrattade/hulkade hysteriskt i soffan i flera minuter, med tårarna sprutande och ni vet ett sånt där:
DET GÅR INTE ATT PRATA/FÖRKLARA FÖR JAG FÅR INTE FRAM ETT LJUD”-skratt! Äldsta sonen blev lite orolig, för han visste inte om jag var glad eller ledsen… 😀

Tre platser du åkt på semester till
1. Österlen 2. Grekland 3.  Tyskland
(Skulle gärna ha rest mer än jag/vi har gjort).

IMG_4514

Drömmer du mardrömmar?
Rätt sällan numera. När jag var yngre drömde jag mardrömmar jämt! Ofta samma (2-3 olika) mardrömmar också. Såpass ofta att jag ganska snart insåg att jag drömde, medans drömmen utspelade sig. (”Nej, inte det här igen?! Jag måste vakna!”)

Har du vunnit en prispokal någon gång? 
Nej, men rosetter i hästhoppning. Inget avancerat. Kom bl.a. trea i klubbmästerskap (hoppning+dressyr) med ”min” finaste, finaste Oakey…! *saknar fortfarande*

Vad har du på dig just nu?
Träningstights och linne. Och nej, jag har inte tränat (eller planerat att göra det). Bara skönt att ha på sig-plagg.

Vad var det senaste du handlade?
Vårskor till barnen.

Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Oj. Om jag ska säga det jag TRODDE att jag var bäst i – Matte. (Även om jag var hyfsat bra på det också). Om det gäller det ämne jag faktiskt fick bäst betyg i – Fysik.  🙂

Tre saker du ser fram emot:
1. Värmlänska skogarna! Snart, snart…!
2. Kunna springa obehindrat, så  fort höften är 100 %  bra.
3. Fjällmaraton Sälen i Augusti! Whiii!

4 thoughts on “Ännu en lista – Mixlistan!

  1. Jag gillar också listor, och håller med om att de ger lite bonusinfo om den som svarar, brukar vara roligt! Det här var en rolig lista! Och jag tycker det är himla fint att du bott i samma stad hela tiden, och det är ju inte en pyttesak att byta faktiskt.

    Jag lånar nog den här listan oxå 🙂

  2. Oj, strular din höft fortfarande? Så segt! Hoppas du blir helt bra snart. Det är ju extra surt att inte kunna springa pga en skada som inte uppstod när man sprang, det känns liksom extra orättvist då.

  3. Ah, listor är ju himla roliga 🙂
    Jag har också alltid bott i en och samma stad. Först inne i Halmstad, sen lite utanför (Gullbranna), sen inne i Halmstad och nu tillbaka till Gullbranna….kan tro att det är svårt att bestämma sig 😉
    Kram

Kommentera

