Påskhelg!

Äpplepaj!

Måndag, ledighet och fika.
Den typen av måndag jag hade kunnat  vänja mig vid.  Fast med tanke på mängden äpplepaj och vaniljsås, kanske det är tur att jag inte är ledig varje måndag… Hehe!   Himla gott var det, hur som helst. En extra sats med smuldeg ovanpå är dock ett måste. Smuldegen är ju det godaste! 😀

Den här helgen försvann galet snabbt.
Var det verkligen fyra dagars ledighet, eller har vi blivit lurade? Det kändes som två på sin höjd. Den har dock varit rejält lugn, vilket jag så väl behövde. Så trots halvkrassliga barn; inget ont som inte har något gott med sig, antar jag.

Länkkärlek!

På tal om äppelpaj, förresten… (Nä, förlåt jag hittade ingen bättre koppling. Haha!) Har ni läst om träningstipset hos Jeanna? –> Step up på låda.
För mig som (tyvärr) inte är särskilt förtjust i utfall (men som såå väl skulle behöva just dessa) – Detta är ju en perfekt övning! Att den (i mina ögon) dessutom känns betydligt roligare än utfall är ju bra. Ett tecken på att de faktiskt kan bli av.

Har ni haft en bra påskhelg?
Jag avslutar min med en repris av en gammal Johan Falk-film. Där Joel Kinnaman fortfarande är med. Plus i kanten. 😛

img_9176

13 thoughts on “Påskhelg!

  1. Äppelpaj och vaniljsås är ju bara för himmelskt! Jag gör också alltid med extra smuldeg på.

    Ha en härlig vecka så ska du se att det snart är helg igen!

  2. Det där ska jag titta på! Behöver göra utfall, träna benen överlag, det räcker liksom inte med att cykla. Och pajen!! Såg den på insta i går och dog en stund.
    Min påsk har varit fin, hade gärna sett att jag varit ledig hela veckan. Men men, man kan inte få allt, det är ju trots allt en kortvecka!

    • Testa att göra statiska utfallsteg, dvs att fötterna står kvar och du bara böjer knäna. Det har hjälpt mig att bygga upp styrkan för att kunna göra ”riktiga” utfallssteg. Du kan ju ha någon helt annan problematik som gör att utfallssteg inte passar så klart men det är värt ett försök.

  3. Åh, låd-step upen och dina tankar om utfall fick mig att minnas lyckan förra året när jag fick nytt träningspass där utfallen (typ miljoner av dem. Obs! Ej sant bara känsla men rätt många iaf) byttes ut och jag i stället fick köra en variant på step up. Nu är jag visserligen tillbaka på utfallen igen men skall nog få nytt upplägg snart… kanske är Stepen tillbaka då 😉

  4. Låter VÄLDIGT skönt men håller med om att de fyra dagarna försvann fort! Äppelpaj… gött 😀 Nu kör vi kort arbetsvecka, snart helg igen! kram!

  5. Ja, bättre påskhelg än min kan man knappast ha. Och det bästa är att min påskledighet fortsätter nästan en vecka till och dessutom trevligheter inbokade.

    Din äppelpaj ser så god ut. Mums! Lugna ledigheter behövs också ibland.

Kommentera

