Den perfekta kombon!

Tajmingen har varit sämre än sämst sista veckan.
När jag inte har haft möjlighet att springa har det varit strålande solsken. ”Såklart”… När jag sedan får en stund över, ser det ut så här. Varje gång. Why?! 😛

Oplanerad fartlek!

Senaste löprundan var ändå rätt skön, ska erkännas.
Fast lite ”ruggig” och en jäkla massa motvind. Pannbensbyggande och bra för självkänslan.
Såg i efterhand att det diffade en hel del vad gällde km-tiderna. Mellan långsammaste och snabbaste km (som för min del, faktiskt blev relativt snabb!) diffade det 1,5 min/km?! Vad hände där?
Visst kändes det lite tyngre bitvis, men att det skiljde såå mycket hade jag inte ens kunnat gissa. Nästan 7 km omedveten fartlek, alltså.

Bästa kombon – Löpning ♥ Yoga!

Efter löppasset avslutades kvällen med 1 timmes Yin Yoga!
Magiskt! Det var ett tag sen jag gick på yin yoga (varför?!) och det märktes. Inte så mycket fysiskt egentligen, utan mest mentalt. Varje gång vi skulle hålla positionen i ca 5 minuter gick vara 2-3 minuterna bra. Sedan började huvudet ”tjattra”. Både genom att säga:
Den här positionen är obekväm. Ta dig ur den. Nuuu!” Eller: ”Kliar det inte lite bakom örat. Klia, klia, klia…!

Och var det inte sådant tjatter, var det minnen som flashade förbi i 130 km i timmen. Gamla minnen. Från när jag var ca 20 år. Helt ologiskt, men säkert av någon anledning? (Som jag inte känner till ännu).
Ett välbehövligt pass, hur som helst. Sinnet var skönt stilla efteråt! 🙂

2 thoughts on “Den perfekta kombon!

  1. Jag skulle verkligen behöva bygga lite pannben, för jag har verkligen 0%. Så fort nåt börjar bli lite jobbigt börjar min hjärna: ”Aj, vad ont det gör, nu håller du på att skada dej, bäst att ge upp.” Men det är ju då man måste fortsätta, för att komma framåt.

Kommentera

