Bucketlist – April!

img_8030

  • Ack, Värmland, du sköna!
    En långweekend i norra Värmlands skogar. Längtar ihjäl mig! 🙂
    Hur långt våren har kommit där, återstår väl att se. Packar metalldubbade skor, just in case!
  • Premiärloppet i Skatås!
    Jag är inte anmäld, men när det gäller lopp som ligger i närheten av hemmet, brukar jag efteranmäla mig. Troligtvis kommer jag springa, bara kropp och knopp känns bra. Här kan ni läsa förra årets –> Race rapport Premiärloppet 2015.
  • Köra mer yoga!
    Varför har jag lagt så lite tid på yogan det sista? Tidigare hade jag bara problem att få till hemmayogan. Sista månaden har jag knappt fått till de där grupp-yogapassen heller…?! 
    Hjärnan har gått på högvarv sista tiden. Det har jag bl.a. märkt då jag:
    1. Har börjat vakna på nätterna (händer nästan aldrig annars).
    2. När jag vaknar på nätterna rusar tankarna i 110 km/h. MÅSTE HEJDA TANKARNA! Yoga, here I come!
  • Linnémaraton Borås!
    Återigen, om kroppen känns bra. Det är A och O just nu. Tog mig runt förra året, med några arbetskamrater. (–> Linnémarshen 2015).
    Några av dem har redan annat planerat den helgen, så vi får väl se om vi resterande kommer iväg, men det lutar åt det. Otroligt härlig (kuperad) natur!
  • Lägga mig i tid! (Minst 7 timmars sömn)
    Jag brukar vara relativt bra på att lägga mig i tid, men jag kan bli bättre. Jag lägger mig som senast kl 23.30, men oftast runt kl 22.30-23.00. Däremot kan jag ibland vara trött redan vid 21.30, men istället för att lägga mig ”tvingar jag mig själv” att vara uppe en timme till.
    ”Man kan ju inte lägga sig halv tio, som vuxen…?!  Eh… jo, varför inte, egentligen?
29 thoughts on “Bucketlist – April!

  1. Jag tror jag har förvirrat något, för jag har alltid fått för mig att du typ bor i Värmland eller i alla fall uppåt landet. Så bor du så ”nära” som i Alingsås!

  2. Ping: Throwback March & prioriteringar! | Rund är också en form – Trail & Träning

  3. Det där med att lägga sig i tid är ju så SVÅRT. Jag borde lägga mig nu till exempel!

    God natt!

  4. Det känns märkligt att gå och lägga sig 21-21:30, men med så mycket omkring dig som stressar behöver du tanka lite extra sömn. Ta hand om dig på samma bra sätt som du rehabbar höften.

  5. Det är klart att du kan lägga dit tidigt!!! Sju timmars sömn skulle jag aldrig klara mig på. Jag behöver minst 8,5, gärna 9 timmar och då måste jag lägga mig 21:00 som senast om jag ska få all min sömn. Jag är som en barnrumpa i förhållande till sömn. Får jag inte sova det jag behöver blir jag tjurig och gnällig. Så heja tidiga kvällar!
    Kram.

  6. Åh det där premiärloppet hade jag gärna sprungit! Bor ju precis i krokarna 😀 Men ska tydligen till Borås på en träningsdag med min syster just då… nåja, inget ont som inte för något gott med sig 😉

  7. Såklart du kan lägga dig 21.30! Why not??? :-O T.o.m 20.30. Det är ju det som är så himla bra med att vara stor. Att man kan lägga sig när man vill. 🙂

  8. Önskar att jag hade mer vett, så jag la mig vid 21. Är alltid på topp då, så det blir oftast närmare midnatt, vilket ju inte rimmar så bra med att jobba…
    Boråsloppet låter intressant! Fast jag sprang orientering där i somras och kuperingen var ju ganska grym…

  9. Jag hade lätt lagt vid vid 20 om jag hade bott själv. Men så har maken sådana krav på mig, att jag ska vara både vaken OCH social om kvällarna. Hallå, hur mycket kan man kräva av en människa egentligen? 😉

  10. Haha det kan man visst!! Jag lägger mig vid 21 varje kväll, ibland är jag uppe länge (21.30:) och ibland måste jag bara få mer sömn (20.30:) Men till mitt försvar så går jag upp 04.30 varje jobbedag!
    Kram

  11. Jag hade lätt velat lägga mig kl 21 men hinner liksom aldrig. Och sen fastnar jag alltid i slösurfning när jag borstar tänderna (en uppgift som därmed tar typ en halvtimme…) Är höften helt bra nu?

    • Nja, 95 % bra skulle jag nog säga, om jag fick ”självvärdera” den. Jag känner av lite, lite grann. Därför är jag noga med att inte köra för långa pass och inte heller löppass för nära inpå varandra. (Så den hinner vila emellan). Just nu blir det ca 2 pass i veckan, resten blir alternativ träning.

Kommentera

