Throwback March & prioriteringar!

Månaden vi precis lämnade bakom oss. 
Den gick bättre än väntat, vad gäller löpningen. Det trodde jag, ärligt talat, inte efter de tre naprapatbesöken i februari.
Att det skulle hjälpa och återställa balansen i kroppen betvivlade jag inte, men däremot trodde jag faktiskt att det skulle ta längre tid för höften att återhämta sig. Tänk, vad trevligt det är med positiva överraskningar! 🙂  *peppar peppar*

Även styrketräningen har flutit på bra och jag har faktiskt fått till lite mer tid i gymmet än vanligt. Plus att jag verkligen har försökt att INTE tappa prehabträningen! Rätt så tråkig, men oerhört viktig. Särskilt nu, när jag sakta, sakta ökar löpmängden igen.

mars-16

Det som jag har varit sämre på är att ta mig tid för yoga.
På något märkligt sätt har det blivit mer fokus på högintensiv träning (löpning, cykel och tung styrketräning) när jag väl har kunnat lägga tid på träningen.
Den där sköna, viktiga, lugnande, meditativa träningen har kommit i andra hand. Vilket gör att mitt huvud löser lite amok emellanåt (som jag bl.a. beskrev i det här inlägget).

Jag är i så stort behov av yogan, särskilt nu när det har varit intensivt på nästan alla fronter. Men vad gör man när man helst vill träna allt på en gång…? Svårt att prioritera ibland, även om det kanske se lätt ut i teorin.

Hur brukar ni prioritera/tänka, när ni inte hinner allt som ni vill hinna?
*nyfiken* 🙂

6 thoughts on “Throwback March & prioriteringar!

  1. Jag brukar alltid prioritera löpningen, det är kanske det jag satsar mest på. Speciellt om jag har något lopp inplanerat så tycker jag att det är viktigast att träna inför det.

  2. Jag brukar se till att jag får 25 timmar per dygn så jag hinner 🙂 Nä, såklart inte. Jag brukar prioritera det som känns roligast, mest lustfyllt eller det som känns att jag behöver mest för tillfället. Ofta är det rent praktiska saker som avgör vad det blir, dvs vilken tid finns att tillgå mellan barnens aktiviteter, middagen, tandläkartiden, jobbet…och var jag befiner mig vid dessa tillfällen. Det brukar bli ok till slut även om det inte alls blev det jag helst hade velat träna.

  3. Jag hinner aldrig med allt jag skulle vilja träna. Hade jag fått bestämma hade jag varje vecka kört två pass löpning, två styrka, ett simning, minst tre yoga samt dagliga långpromenader i skogen/vid havet. Och nåt Friskispass då och då. Det går ju inte när man har, tja…, ett liv. Men det jag prioriterar högst är promenaderna. De är måsten för att huvudet ska fungera.

  4. Tycker också att det är svårt att prioritera, men det jag tycker är viktigast måste gå först. Du gör mycket olika, så jag förstår att något faller bort ibland. jag brukar tänka att en kort stund i veckan räcker tillräckligt för det som inte är mina förstahandsval.

  5. Åh, tänk om man hade kunnat träna allt som man ville…svårt det där! Jag har en del grejor som krockar 😦 då får jag välja efter vilken tid på kvällen som passar mig.
    Kram Cia

Kommentera

