Hänt sen sist – Den förlamade grodan…!

Här blinkar man och så har halva veckan försvunnit?! Swooosch!
Just nu skulle jag vilja att tiden sniglar sig fram istället. Lite mer vår att njuta av, helt enkelt! Jag kommer knappt ihåg vad jag har gjort i veckan.
Mer än att samtalsämnena spårade ut på jobbet idag och jag skrattade hysteriskt. Som vilken jobbdag som helst (nästan).  Jag har fantastsiska, men (lika) sjuka arbetskamrater (som jag)! Som det ska vara, med andra ord… 😀 Jag älskar när det är högt i tak!

I träningsväg har jag den här veckan hunnit med:

  • Löpning 6 km.
  • Styrka – Rygg
  • Styrka – Ben (idag)
    Bl.a. tangerat PB i marklyft (80 kg) och det kändes som det fanns mer att hämta där. Skön känsla! Jag sparar nytt PB till en annan dag.  Vill känna mig trygg på den här vikten först. + En massa knäböj och utfall efter det och jag är rejält mör nu! 😛

Sedan var det ju det här med Toes to bars och hela ”hur svårt kan de va´!” -uttalandet. Alltså, jag testade på gymmet idag. Jag fixade ett par stycken och tänkte att YEAY, det här gick ju superbra?! *chockad*

Googlade på ”toes to bar” först efteråt (Bra där, Malin…) och insåg att; Aha, jag körde visst inte strikta. Mitt sätt såg nog mer ut som ett ”kravlande” uppåt, än sådär smidigt korrekt, med spänd core och sträckta fötter.
Men jaja, upp kom jag i alla fall, även om jag troligtvis såg ut som den där halvt förlamade grodan. Räknas det…? Hehe! Jag för öva lite på det, helt klart.

IMG_4037

PS. (Gammalt foto, hade inte med mig mobilen idag, så tyvärr finns inga bildbevis. Och  med tanke på den beskrivna tekniken ovan, är det nog lika bra). 😉

11 tankar om “Hänt sen sist – Den förlamade grodan…!

  1. Toes to bar har jag också tänkt testa. Men det verkar verkligen vara en jobbig övning så jag gissar att jag kommer ha en del att öva på.

  2. Bra jobbat både med marklyftet och toes to bar-övningen! Jag har faktiskt börjat bli sugen på att styrketräna ”på riktigt” på senaste tid, dels för att det verkar ganska kul när jag läser din och andras bloggar och dels pga kompisar som kör styrka. Vem vet? Kanske skaffar mig ett riktigt gymkort en vacker dag?

  3. men du gjorde det, med lite fokus teknik så sitter den ju snart 🙂
    Och ja, tusan så kul det är när det är högt i tak på jobbet. Jag har ont i magen efter vissa luncher, galna är vi alla där på jobbet =)

  4. Perfekt att faktiskt ha hittat en övning som du har talang för! Jag väntar fortfarande med spänning på att se om jag också har en sådan övning. Är så trött på kompisar som inte tränar men ändå kan göra chins och armhävningar bara så där.

Lämna en kommentar