Fredagsfys och Fair Trade Choklad!

Lugnt och njutningsfullt är min melodi –  i 9 fall av 10.
Eller ja, kanske 8 fall av 10 om vi ska vara ärliga. Ni som hänger här regelbundet, vet att jag springer (och tränar) på känsla. Det innebär oftast långt och långsamt i skogen. Love it!

Även om jag inte har något direkt mål med min träning (i den bemärkelsen att jag följer något schema, personlig plan eller träningsupplägg för att klara de få lopp jag springer på ett år) tycker jag ändå att det är roligt att riva av ett tempopass då och då!
Känna hur pulsen sticker iväg, hur lungorna får jobba och hur kinderna blir rosiga. Få den där insikten att man man klarar mer än man tror! 🙂

Med inspiration från Träningsblogga-Ida, som har kört både pyramidintervaller och norska superintervaller (4×4 minuter) senaste veckan, bestämde jag mig också för att köra intervaller idag.
Jag var sugen på konditionsträning efter veckans två avklarade styrkepass och ville att det skulle gå snabbt och lätt. Eller ja, kanske inte lätt – lätt (!) men ni förstår förhoppningsvis vad jag menar. 😛

img_9385

Sagt och gjort. Min intervallserie såg ut som följande:
5 x 2 minuter – 1 minuts gåvila
5 x 1 minut – 30 sekunders ståvila
5 x 30 sekunder – 15 sek ståvila

På pappret ser det så jäkla ynkligt ut…! Why?!
I verkligheten var det tokjobbigt! Som korta intervaller alltid är. Maxtempo på varje distans – flåsigt, flåsigt, flåsigt! Och så himla skönt efteråt. Jodå, jag lovar!  Bästa känslan! Det vet nog de flesta av er redan.

Efter fredagsfysen, blev det fredagsmys med familjen.
Och så njöt jag av min choklad…! Jag är (tyvärr) en mjölkchoklad-junkie, men har lärt mig att tycka om mörkare varianter.

Hoppas ni har haft en bra fredag! ♥

9 thoughts on “Fredagsfys och Fair Trade Choklad!

  1. Jag tycker att det bästa med intervaller är att man känner sig så himla duktig efteråt. För det är jobbigt att springa fort. Springa sakta och länge är liksom inget problem. Det är jag jättebra på 🙂

Kommentera

