Så många lopp…

Vårsäsong = Löparsäsong = Tävlingssäsong.

Jösses, vad lopp som anordnas närmsta tiden?!
Och då tittar jag bara i närområdet. Jag  kommer på mig själv att tänka: ”Jag kan ju inte tävla varje helg!”
Är ju inte ens en person som är 100 % förtjust i  att tävla. Jag gör det ett par gånger om året, för att utmana mig själv. En motpol till det där vanliga, vardagliga – Lugnt och långsamt, ni vet.

Inte för att jag förvandlas till blixten på lopp… 😛
Men ni fattar nog vad jag menar. Det värsta är nog egentligen att jag oftast presterar sämre på tävling än på träning. Johanna skrev ett inlägg om just detta idag och jag har två teorier:

1. Jag stressar upp mig inför tävlingar (Varför egentligen? Jag borde ju kunna se det som vilket pass som helst?!)  och är inte bra på att hantera den pressen.
2. Jag springer så sällan lopp att de få gånger jag gör det, bara motsvarar (typ) 0,5 % av mina löprundor. Statistiskt sett borde jag alltså persa på träning (?)

Hur som helst – Just nu funderar jag. Och v.e.l.a.r.!

  • 16 april (imorgon) – Premiärloppet i Skatås: 10 km.
  • 23-24 april – Linnémaraton Borås:  42 eller 21 km.
  • 30 april – Lerumsloppet. Är liite sugen på en 5:a här. Springer ju aldrig korta lopp numera.
  • 7 maj – Borås Actionrun (Skulle jag våga? Hjälp!!)
    Samma helg; Eller kanske möjligen Friskishalvan i Jönköping – 21 km?

IMG_3231

Foto från förra Premiärloppet 2015.

7 thoughts on “Så många lopp…

  1. Ja, tusan vad lopp det finns att springa. Om det bara ändå fanns hälften, för jag kommer aldrig kunna bestämma mig för vilka 🙂

  2. Millopp är ute, marathon är ute, triathlon är ute, swimrun är ute. Hinderbana är det som gäller numer – så det är bara att köra Actionrun! 🙂

  3. Ping: Benlistan ala cykelkatten  - Helena Enqvist - hon som cyklar lite

Kommentera

