Löpning och Grit Strength!

Höftkänningar.

Ni anar inte hur sugen jag var på ett långpass i solen idag.
Men har senaste veckorna har jag haft pyttelite känningar i höften (igen) när jag har kört längre- eller tuffare pass. Därför valde jag att köra ta det relativt lugnt idag och siktar på ett längre pass till helgen istället.
Det blev dock lite löpning – 4 km uppvärmning för att vara mer exakt. Och även idag kändes det rätt bra. Inte riktigt samma wow-känsla som sist, men när man springer på löpbandet blir det aldrig samma sak som när man är utomhus!

(Däremot tog jag en kort promenad när jag kom hem och då tog jag ett par ute-foton).
Svettig och högröd. Fin så!
😉

Why do I do it?!

Efter de fyra kilometerna – uppvärmd och klar – var det dags.
30 f*cking minuter av Grit Strength… Det var ett bra tag sedan jag gick på passet och det kanske har sina förklaringar? Att jag behöver förtränga hur oerhört tufft det är, innan jag vågar boka in det igen?

Hängde ändå med oväntat bra första 25 minuterna. Nästan så att jag förvånade mig själv! Men orkade inte riktigt ända in i mål. Sista fem minuterna. Alltså fy tusan vad jag mådde illa..! Körde sumosquats med vikt OCH upphopp (?!) + mountainclimbers + armhävningar som ett ”triset” (direkt efter varandra utan vila), men bara halvhjärtat och försökte helt enkelt fokusera på att undvika att spy.

När jag ska köra Grit igen? 
Helt ärligt,  minns jag så här i efterhand faktiskt (nästan) bara de första 25 minuterna, då jag kände mig stark, genomsvettig och übercool. Så vem vet, kanske snart igen…! 😛

Fina ”musöron”!
(Eller ja, fina så länge man inte är allergisk såklart).

17 thoughts on “Löpning och Grit Strength!

  1. Ping: När det inte blir som man tänkt sig x 2. | Rund är också en form - Trail & Träning

  2. Förlåt om jag fnissar en aning 😉 Jag går på passet varje tisdag och varje gång står jag där innan passet och ångrar djupt att jag bokade mig *asg* Det är ett vidrigt pass på många sätt, men så skönt efteråt. Ja, inte direkt efteråt för då ligger jag död på mattan 😉 Svetten dryper och spyan är halvt utanför. Bra jobbat och du kommer snart att boka dig igen 🙂 Kramar

  3. Trist med höftkänningar, men grymt kämpat på Grit-passet. Har aldrig varit på ett sånt, men det låter som något som skulle kunna passa mig. Sen… 🙂

  4. Vi som en gång haft problem med våra höfter måste nog alltid ha höfterna i åtanke. Jag har klarat mig rätt bra i vår, men kan känna att det strålar då och då, om jag inte stretchat ordentligt (vilket jag naturligtvis slarvar med). Lite rehab då och då, yogastretch och jag håller det i schack, hyfsat i allafall. Hoppas det går bra för dig!

Kommentera

