Hur någon annan kan göra hela din dag.

Hunger och PMS

I helgen fräste jag åt sambon, barnen mamma, pappa och bror – Alla på en och samma gång!
Nu i efterhand; Jösses, att jag bara kunde med? Anledningen PMS och att jag var o.b.e.s.k.r.i.v.l.i.g.t. hungrig, vid det beskrivna tillfället..!! Ingen bra kombo!
Att inte äta regelbundet när man har mens är inte att rekommendera.  Så, nu har jag nämnt min mens typ 3 gånger på två dagar. Någon som missat det? Nä, bra – Då går vi vidare nu! Haha! 😉

Vad jag egentligen ville komma till är den där känslan när man känner att man är irriterad, men ändå inte kan sluta vara irriterad. Why is that?!
Den här måndagen började rätt bra, men när jag hade varit på jobbet i 20 minuter kände jag mig  lättretad och störde ihjäl mig på att alla som ansåg att just dom, behövde svar inom 2 minuter. ”Jag kan inte klona mig, ok…??”

Le mot någon du möter!

Min närmsta kollega var däremot på strålande humör och trots att jag snäste och fräste, tog han det med ro och efter en riktigt trevlig lunch (med supergod mat) kände jag hur det hade smittat av sig. Jag gick typ och log resten av dagen! Tänk vad våra medmänniskor kan göra. 🙂
Och tänk på vad vi själva kan göra, om vi väljer att le mot någon eller ha tålamod och behandla någon på ett sådant sätt att de känner sig uppskattade.

Läs även Jeannas – ”Hur karma bet mig i arslet (och tömde min kaffekopp”).

img_9390

7 thoughts on “Hur någon annan kan göra hela din dag.

  1. Tänk snälla tankar OCH le samtidigt som du försöker vara sur. 😉 Den är svår. 🙂
    Skrev i går om just att tänka på vad man tänker på. KRAM

  2. Det är så himla trist när man ”måste” snäsa. Som tur är brukar de flesta acceptera ett förlåt 🙂 Jag tycker själv att jag blivit lugnare med åren faktiskt – det är jätteskönt.

    Men du, vilken underbar bild du har som ”header” – verklig trail-porr som gör mig på gott humör. Lite som ett leende 🙂

  3. Att bara le hjälper super mycket. När man springer och är trött o jobbigt. Höjer man blicken lite och ler så går de ju faktiskt lite enklare. Låtsas leendet blir påriktigt.

  4. Snygg bloggdesign du fixat!
    Det ligger helt klart något i det där gamla slita uttrycket ”vakna på fel sida”. Någon annan förklaring till dippdagarna finns ibland inte. Men visst är det för härligt att en pissdag kan bli riktigt fin om man omger sig med fina människor!

  5. Har sett att du lägger upp en del sammanställningar av din träning här på bloggen. Vilket program är det du använder för det? Är det ngt man kan ta ut från sidan ”Svettig”?

    /Johanna

Kommentera

