Bagheera Fjällmaraton!

Vad spontanitet kan leda till.

Det hela började med en spontan, superintensiv (!) chattråd på facebook. (Sälen, se upp…!) Haha! 😛
Innan jag visste ordet av var jag och ett gäng bloggbekanta anmälda till Bagheera (halv-) fjällmaraton och ingår numera i Team Bagheera Fjällmaraton.

Idag presenterades vi både på deras hemsida; fjällmaratonsalen.se och på deras instagram @fjallmaratonsalen.
När jag såg beskrivningen (som vi själva har tagit fram) började jag fundera över min beskrivning. Jag vet ju att jag springer och tränar för att det är roligt. För att njuta av naturen! Prestationsdelen är definitivt inget jag lägger fokus på! Men trots det, reagerade jag på orden:
”Hon springer något lopp då och då, för skojs skull.”

img_9642

Varför jag tävlar?

Att jag skulle tävla för att det är roligt, är nog lite fel ordval. 😉
Jag minns migränanfallen efter Risveden Terräng. Eller hur jag kräktes på Premiärloppet. Eller hur jag svor högt över minsta lilla trottoarkant (pga obeskrivligt ömmande muskler) under förra årets Linnémaraton. Så att jag tävlar för att det är kul – Alltså njae… Mer för att:

1. Utmana kroppen.
Se hur mycket den orkar. Det lär jag bl.a. bli varse om, om dryga 5 veckor. 50 km…? Jösses…! *nervös*

2. Utmana mig mentalt.
Som prestationsprinsessa på övriga områden i livet, sätter det även sin prägel på tävling. Jag är rädd för att misslyckas. Alltid…! Jag vill nog egentligen bara bevisa för mig själv att det inte händer något OM jag misslyckas.

3. Samla upplevelser!
Därav trailfokuset och nu då; fjällöpning. Det ska bli så himla häftigt att testa det för första gången! Jag har redan preliminära planer på att testa hela maralängden 2017. 🙂

Vi som ska göra det!

 

4 thoughts on “Bagheera Fjällmaraton!

  1. Ping: 2000 inlägg – Då vs. nu! | Rund är också en form - Trail & Träning

Kommentera

