Helgplanerna!

Ibland blir det som man har tänkt och ibland inte.
Den här helgen var ju tänkt att jag skulle tillbringa i Skövde, mitt ibland andra trailsniglar. Att umgås med likasinnade och dessutom kunna lägga välbehövliga 28 km till kontot.
Verkligheten blev heelt annorlunda. Dels valde jag att se fredag som en extra vilodag, efter torsdagen tokjobbiga pass. Däremot var planen att springa ett pass på lördagen istället. Definitivt inga egna 28 km (jag insåg att det skulle kroppen inte fixa just nu) utan bara testa känslan i kroppen och framför allt andningen igen.

Hoppsan. Tydligen hade sambon smidit andra planer vad gällde vår lördag.
Kommunikation? Japp, den är ibland fullkomligt lysande… 😉 Som tur var, var det mycket trevliga planer med vänner och vi blev bjudna på hemmagjord chiligryta och rabarber/jordgubbspaj. Mums!

Därför var den preliminära planen att springa på söndag morgon istället.
Ni vet min dröm – om att bli en morgonlöpare (*det går sådär… *harkel*) Jag vaknade förvisso relativt utvilad, men ändå med en seeeg känsla i kroppen. Därför valde jag att lyssna på den känslan och ge mig själv en extra lugn morgon, för att låta kroppen vakna ordentligt. Jag startade med frukost – Yoghurt, jordgubbar och solroskärnor. Älskar den där nötiga smaken solroskärnorna ger!

Sambon och mellansonen åkte samtidigt iväg på fotbollscup (utomhus) i duggregn och +5 grader. Brrr…?! Jag och de andra barnen njöt istället av lite inomhusmys. Vilket den här förmiddagen innefattade hembakad blåbärspaj (yes, mer paj… Bra helg. Haha!) tillsammans med (barnens) mormor och morfar. Bra byte, right…?! 😉
img_9979

5 thoughts on “Helgplanerna!

Kommentera

