Besöka en bondgård!

Mitt i en stressig vecka tog jag en ledig dag.
Eller ja, ledig och ledig förresten. Jag åkte med mellansonens klass till en bondgård. Om det är rofyllt att vara omgiven av 24 överenergiska kids, låter jag vara osagt… (*eloge, lärare*) 😉
Men jodå, i det stora hela var det rätt skönt att göra något helt annat, än man vanligtvis gör. Vilket i det här fallet innebar:

  • Räkna hönor/tuppar (tävling).
  • Mata tre små fluffiga lamm.
  • Av en slump, titta på två fina hästar som drog en vagn, förbi gården. (Det kan ju bara hända på landet).
  • Leka med en ursöt dansk-svensk gårdshund (saknar vår Tyra!)
  • Klappa kalvar och namnge en nyfödd sådan (han fick heta ”Tjure”… Haha!)
  • Äta hemmagjord jordgubbs-& rabarberglass, från gården! Mums!

Starten på dagen var dock inte lika bra.
Jag vaknade och kände mig helt utslagen! Huvudvärk, illamående och allmänt ”influensa-sjuk”. Efter mycket velande fram och tillbaka (både mentalt, men även mellan stående/liggande/stående/liggande hemmavid, valde jag ändå att åka. Jag hade ju lovat att ta med fyra barn i min bil. Inte lätt att stanna hemma då. Som tur var gick känslan över efter någon timme!

Gissar att det hängde ihop med oerhört dålig sömn sista två nätterna. (Sover så himla dåligt, när sambon inte är hemma*…) Men ikväll kommer han äntligen hem. YAY! ❤ 🙂
* Vanemänniska

Influensasymptom efter styrkepass?

Eller om det kanske hänger ihop med det senaste styrkepasset? När jag tänker tillbaka så har det hänt tidigare att kroppen känns ”sjuk”, efter att jag har kört tuffa benpass. Någon som känner igen den känslan?

5 thoughts on “Besöka en bondgård!

  1. Jag upplever samma sak efter tunga styrkepass ibland. När tillräckligt stor del av kroppen är påverkad så slår det liksom över till en helkroppsgrej. Ända ut i fingerspetsarna känner jag hur det bränner. Som tur är så går det över det med 😉

  2. Åh vad mysigt :).
    Angående sjukdomskänsla efter benpass, jag vet vad du pratar om. Känner ofta så. Varför vette tusan?!

    • Jag tänker ev. att det är stora muskelgrupper och många muskelfiber som går sönder (för att sedan byggas upp igen).
      Och att sjukdomskänslan kommer när kroppen har fullt upp och jobbar till 100 % med att reparera musklerna?

      • Ja min teori är liknande och jag antar att också är så. Jag menar, de största muskelgrupperna tillhör ju benen. Men på något märkligt sätt är den härlig känsla 🙂

  3. Vilsam dag med kor och barn, nja jag vet inte, kor är jag rädd för och då ska vi inte prata om vad jag är för tjurar. Tja barn, mina har mer eller mindre växt upp och det njuter jag av och vill inte ha barnbarn ännu. Nä nog hade jag föredragit en korkek och satt mig där ensam och bara luktat på blommorna.

Kommentera

