Nedräkning pågår – Hallands Ultra!

Hur tusan kan veckorna gå så här fort?! Swooosch!
Som jag skrev sist, har jag varit gräsänka den här veckan. Sambon drabbades dessutom av flygkaoset igår, när han skulle hem. Så istället för att ta flyget och vara hemma i hyfsad tid igår kväll, fick han åka ersättningsbuss i 13 timmar (!) Roligt värre…

Jag ska springa ett ultralopp. JAG…?!

Träningspassen har ju inte direkt flödat senaste tiden.
Igår fick jag dock till ett kortare pass. 6 km – Snabbare, intensivare och svettigare än på länge! Helt ok andning (äntligen) men framför allt pigga ben. Härlig känsla! 🙂
Däremot kan jag inte låta bli att stressa upp mig. Hallands Ultra. U.L.T.R.A. (Smakar på ordet). Det är 3 veckor kvar. Tre veckor?! 22 dagar kvar. Hur tusan ska det här gå till…?! *börjar bli nervös*

img_9526

Uteblivna långpass.

50 km tävling och jag kör 6 km träningspass. Haha! *tragik-komiskt* 😛
”Fantastiskt upplägg. Verkligen”, mumlar en röst  (ironiskt) i mitt huvud. Men det är ju som det är när familjelivet, trots allt, går först!
Jag försöker intala mig att 6 km är bättre än inga km. Samtidigt som jag inser att de där 25+ passen som jag hade föreställt mig, när vi befann oss i början av Maj, inte har blivit av – av olika anledningar.

Nu i helgen är det dessutom ”Klassbollen” både lördag och söndag.
Jag hoppas jag kan få till ett långpass eller eventuellt något (kortare) dubbelpass. Nästa helg bör jag också kunna få till ett längre pass (det längsta i vår?) Sedan är det redan 4-5 juni och jag tänker dra ner lite på mängden igen. Kan man dra ner på mängden, när mängden inte är jättehög från början…? 😉

Tävling helgen innan tävling?

Däremot har jag funderingar på att eventuellt köra ett 5 km tävling den 5 juni? Ett kort och bra fartpass, tänker jag. Men är det dumt att köra ett så kort, ”maxat lopp” så nära inpå? Även om jag (såklart) tänker vila, mer eller mindre,  hela sista veckan?

6 thoughts on “Nedräkning pågår – Hallands Ultra!

  1. Jag tycker du kan springa loppet en vecka innan. Kan till och med vara bra att testa farten i benen för att sedan ta det lugnt veckan innan ultra.

    När jag sprang Stockholm Marathon sprang jag Stockholms Brantaste en vecka innan. Funkade bra!

  2. Det kommer att gå bra! Jag kände också att jag hade gjort alldeles för få långpass (eller inte tillräckligt långa långpass) inför tjejmaran, men jag överlevde ju bevisligen ändå. Nu i efterhand har jag kommit på att jag ju egentligen har tränat mycket mer inför loppet än vad jag har tänkt på, nämligen i form av alla dagliga hundpromenader. De har förmodligen också gett en bra grundkondition och vana att vara ute länge, och den vanan lär du ju också ha med lilla Love 🙂

  3. Avis! Det kommer gå fint! ta det lugnt bara! Det är ett tufft avslut som du ser. Om du är sugen på ett lopp så kör annars inte är mitt ”enkla” råd. 🙂 KRAM

  4. Om det kan vara till någon tröst kör min man med samma upplägg inför vårt 45 km lopp i morgon. Vet inte när han sprang över milen senast…. hahaha. Eftersom vi springer tillsammans ser jag framemot en lugn tillställning med många fotostopp 🙂 Blir den tillräckligt lugn och fin kommer jag ha överskottsenergi över för Hallands ultra…. *hoppas hoppas*

Kommentera

