En halv halvmara!

Tunga ben, tung andning.
Tja, jag kan nog tyvärr inte vara sådär optimistisk och peppig, som man borde vara (?) när man bloggar om träning. Det är ju som det är när inte en enda del av kroppen vill samarbeta. *suckar*

Förhoppningsvis visar det er att alla pass inte är fantastiska. Inte ens för de/oss som springer regelbundet. Ibland känns det bara bläähää… Trots det jobbade pannbenet ihop knappa 11 km. Ok, med den obeskrivligt kassa känslan, måste jag säga att jag ändå är liiite nöjd.

Racerapport 1,2 och 3!

Hur som helst. Vill ni ha pepp.
Kika in följande race rapporter från helgen!

Citat från Annas blogg: ”Här har Fredrik deklarerat att han mår illa och har ont i hela kroppen. Han frustar som en döende häst och jag är rädd att han ska bryta ihop när som helst. Själv har jag autopiloten på och vill bara mata på för att nå målet innan nyår.”

Frustande, döende häst – Yepp, that´s probably me…

Alltså, om vi säger så här. Jag kommer förmodligen inte vara den där ”traktorn på autopilot”. (I wish!)
Mår illa – ont i kroppen – frustar – bryta ihop när som helst…? Tja, jo, det låter mer troligt att det kommer vara  jag… 😮 😛

10 thoughts on “En halv halvmara!

  1. Ping: Grispass – Korta intervaller! | Rund är också en form - Trail & Träning

  2. Någon gång skall jag skriva en lista över saker som får mig att springa dåligt, den lär bli väldigt lång. Jag vet inte om du har hört talas om Tumblr-kontot ”reasons my son is crying” (https://www.buzzfeed.com/copyranter/reasons-my-son-is-crying?utm_term=.mqPbLXVQA#.vab8pvzLP) – så fungerar min löpning. Jag springer dåligt för att jag åt för mycket, eller för lite, eller fel saker, eller rätt saker vid fel tillfälle, för att jag har fel strumpor, rätt strumpor men fel skor, rätt skor men inte på det underlaget, det är för kallt, eller för blåsigt, jag är trött, eller arg, eller glad eller tankspridd, Torkel springer för snabbt, Torkel daltar med mig, jag har vilat för många dagar, jag har sprungit för många dagar osv i all oändlighet. Jag har ändå sprungit regelbundet i 20 år så man kan ju tycka att jag borde ha knäckt koden vid det här laget.

  3. Om du känner dig ensam kan du läsa min race report efter Göteborgsvarvet. Den är inte positiv… 😦
    Men dåliga dagar och dåliga perioder borde ju kompenseras med bättre dagar och perioder, eller hur? Plötsligt händer det – hoppas jag.

  4. Heja Heja! Bra att berätta att alla pass inte är som på rosa moln och bra jobbat ändå! Längtar tills min rygg och ben orkar så långt igen som 11 km 🙂

    Svar: Ja men eller hur, det sköna är ju att man inte tar åt sig av det men tycker det är viktigt att lyfta fram. Finns ju faktiskt dem som försöker komma igång och som ger upp efter en sådan kommentar 😦

  5. Klart det kommer att bli jobbigt! 50 km är jobbigt. MEN du kommer tat klara det med ett leende. och det gör du för att du har bestämt dig, varvar med gång och har visualiserat känslan av din målgång där endorfiner och adrenalin blandas i den målgångscoctali som göra att du vill igen och igen och igen. Längtar att läsa din RP om loppet . Stort och varmt lycka till!

  6. Det kommer att gå bra!!! Att kroppen inte samarbetar nu beror säkert på att den håller på att ställa om till ”väldigt samarbetsvillig” 🙂

  7. Du kommer fixa det alldeles galant! Det sitter mest i huvudet. Om du behöver en lektion i hur man övervinner negativa tankar kan du ringa Fredrik. Han blev nog expert på det igår…. 🙂

Kommentera

