Det var ju det här med planering…

I grund och botten är det ju traillöpningen jag brinner för.
Med det sagt är jag nog ändå en rätt ”velig” träningsperson. Jag älskar ju att springa i skogen. Men älskar även att känns mig stark i gymmet. Tycker att det är underbart att köra yogapass och landa i mig själv. Och att…. osv.
Variation är superbra, men det resulterar nog i att jag aldrig blir 100 % mitt bästa jag i något utav det? Inte för att jag bryr mig särskilt mycket, det är bara ett konstaterande. 🙂

Träningsformer man (nästan) glömmer.

Det jag vill komma till är att det pga det här ”velandet” ibland går väldigt långt mellan vissa typer av pass. Som spinning. Jag tycker (i motsats till mång andra?) att det är superroligt! När jag väl är där. Det brukar ofta gå rätt långt emellan, vilket gör att jag inte ens har införskappat ordentliga cykel/spinningskor. Trots att jag kört det sporadiskt, men ändå regelbundet i typ 5 år…
Igår var det dags igen. Om jag inte minns fel, var det första spinningpasset för året. Vad jag däremot INTE såg, var att passet var benämnt med ”Spinning – Intervall”.
Jahopp… Cykelintervaller dagen efter löpintervaller alltså… Malin = 100 % planering? Haha! (You know me by now)… 😉

Hur som helst. Bättre cykelintervaller dagen efter löpning än tvärtom, tänkte jag.
Och kroppen kändes trots allt, riktigt pigg! Fick dessutom låna pulsband och pressade upp pulsen till 196 slag/min. Trött? Ja! På ett bra sätt? Yepp! 🙂

IMG_4221

7 thoughts on “Det var ju det här med planering…

  1. En ”velig” träningsperson är en träningsglad träningsperson – och en skadefri! Tror jag i alla fall. Eller så försöker jag bara hitta argument för att försvara min egen oplanerade och övervarierade träning. 🙂

  2. Jag tror det är bra att vara lite velig i det långa loppet. Kroppen blir mer ”naturligt” tränad. Har inte heller spinningskor, för jag vet att jag kommer att gå på spinning ungefär lika ofta som du när jag inte behöver längre 🙂

  3. Gott! Älskar spinning. Fast du, du MÅSTE köpa spinningskor. Att spinna i gympaskor är typ som att springa i pumps. OSKÖNT. Väl värt varenda krona att investera i skor. Håller i tio år även om du använder de flera gånger i veckan. Med ditt sporadiska användande räcker det att du önskar dig nya i 60-årspresent 🙂

  4. Haha, igenkänning för mig..:) Väldigt spontan av mig på gott och ont! Spinning ”brände jag ut mig” på för en massa år sedan och har liksom inte fått tillbaks suget, men det är ju en riktig genomkörare för det mesta. Om jag planerade lite mer kanske jag skulle få till ett pass igen 🙂

Kommentera

