Min bucketlist – Juni!

Månaden med stort M är snart här.
Eller i alla fall den som jag har mest fokus på just nu! Även om jag snart ska byta fokus till Halv-fjällmaratonet i Sälen i Augusti (Yeay, ska bli sjukt kul! När vi kommer så långt). Men, som sagt, först Juni!

äppelblommor-bucketlist

 

  • Springa Hallands Ultra – 50 km! 
    Ett kapitel för sig. Svårt att sammanfatta i korthet. Ett (eller risk för, flera…) inlägg kommer.
  • Äta maaaassor av jordgubbar!
    Finns det något godare?! Hade kunnat leva på dem – året runt, dygnet runt!
  • Lära mig minst ett polskt ord i veckan
    En av mina närmsta kollegor kommer från Polen + ca 5-6 stycken ytterligare. Galet svårt språk!!!
  • Besöka vårt älskade Värmland! 
    Springa långpass i skogarna och kanske få se björn (?!) Har fortfarande etapper kvar på nordvärmlandsleden!
    .
  • Dricka årets första glas rosévin!
    Jag dricker sällan, men på sommaren är det himla gott med lite rosé till grillen.
  • Fira midsommar med familjen.
    Och verkligen njuta, även om det ösregnar. Det är ju rätt mysigt det också.
  • Ta mig tid att läsa (minst) en bok.
    Jag är verkligen dålig på att ta mig tiden. Slökollar ofta på tv på kvällarna och skulle lätt hinna läsa istället.
  • Köra mer yoga (igen)!
    Om så bara 5 minuter/gång. Herrejösses, vad lite yoga det har blivit sista tiden. Why..?! Jag älskar ju det.
    .
  • Försöka njuta av minst en sovmorgon i veckan, (troligtvis på helgen).
    Inte alltid lätt, med barn inblandade i ekvationen, men det skadar inte att försöka.
  • Besöka ”min” naprapat.
    I förebyggande syfte! Det ni…! Första gången ever och väldigt klokt, när jag tänker efter. Varför väntar man alltid tills man redan är skadad/har ont..?
  • Swimrun light!
    Och med det sagt – en liten parantes: Jag lovar att köra en ”Ingmarie” (bada i samband med en löparunda), men under förutsättning att det blir högsommarvärme någon gång under månaden. Inget bad om det inte blir varmare än +20 grader… 😉
  • Börja planera sommarens fjällvandring.
    Det är inte 100 % bokat och klart än, men som det ser ut blir det norska fjällen…! Woohow!

 

24 thoughts on “Min bucketlist – Juni!

  1. Ping: Bucketlist Juni – Hur gick det? | Rund är också en form - Trail & Träning

  2. Norge är fantastiskt! Vet inte vad ni tänkt er, men håller med Katta om Jotunheimen. Fast mitt hjärta klappar väldigt hårt för Sunnmöre. Har jobbat som turistguide där, så säg till om du vill ha tips (jag har typ tusen).

  3. Vilken härlig BL. Skönt med en BL som tar upp både det lilla och det stora – att en BL inne behöver innebära ”bestiga Kilimanjaro” utan kort och gott kan handla om sovmorgon och jordgubbar. I like!

  4. Åh, vad jag älskar denna månad och vad jag älskar bucket lists! Verkar som att du kommer göra massor med härligt i juni!

  5. Underbar månad du har på g! Och jag har helt missat att du ska spinga Halland – grymt coolt! Jag läser gärna hur många inlägg som helst om det, by the way. 🙂

  6. Jäklar vilken härlig lista!! Jag har också jordgubbar på min, men glömde ju bok – jag vill verkligen läsa bok i sommar. Men jag har ju juli på mig också.
    Du kommer ju inte ångra vandring i Norge alltså. Jag vill tillbaks och i år vill jag till Lofoten. Men jag kan verkligen rekommendera Jotunheimen och Besseggen, som vi besökte på en kortvisit förra året. Väldigt vackert område!

Kommentera

