Bagheera Fjällmaraton – Ny bansträckning!

Just nu har jag faktiskt svårt att ta in och fokusera på det lopp jag ska springa i slutet av Augusti…
Det är så mycket annat i blickfånget just nu – framför allt Hallands Ultra. *gaah* Men fick i min facebook-feed syn på att Bagheera Fjällmaraton tagit till sig av tidigare års åsikter, vad gäller bansträckningen.
Därför blir 2016 års upplaga ändrad. Mindre asfalt, fler höjdmeter och ”snällare” nedförslöpning precis innan mål (där de kör ”serpentinväg” ner).

Låter som mycket bra ändringar, om ni frågar mig!

  • Vem vill springa på asfalt, i ett fjällopp, om man inte måste?
  • Ändringen från 450 höjdmeter till 640 höjdmeter på den KORTA (21 km) banan – Det låter ju…eh…ok, rätt tufft. En ökning med dryga 40 % ”bara”. *harkel* Hur svårt kan det va´….?! 😉
  • Och för någon (läs jag) som ääälskar utförslöpning; att få ”rulla in” i mål, utan att behöva få en brant nedförsbacke, utan mer hanterbar lutning. YAY på den! 🙂

fjällmaraton

Foto: fjallmaratonsalen.se

2 thoughts on “Bagheera Fjällmaraton – Ny bansträckning!

  1. Vad bra att det var positiva förändringar! Trodde nästan inte det var tillåtet med asfalt på ett fjäll-lopp? 😉 Och du om någon kommer klara båda loppen galant!

Kommentera

