Tankarna kring Hallands Ultra…!

Å ena sidan…

Min hjärna spelar mig spratt. I ena sekunden är jag superpeppad och fokuserad inför helgens bravader – Hallands Ultra.
”Det här ska bli så jäkla häftigt! En, till synes, fantastiskt vacker trailbana! Och en utmaning som jag kommer minnas; egentligen oavsett hur det går. Jag har bra sällskap med mig. Inga tempo- eller tidskrav, vi ska bara att ta oss runt och ha så roligt vi bara kan! Precis så jag vill ha det.”

Å andra sidan…

För att i nästa stund bli osäker och toknervös!
”Är jag verkligen förberedd? Jag har inte fått till mina långpass som jag har velat. (Jäkla pollen!) Tänk om magen ballar ur och jag inte kan få i mig energi under 8-9 timmar? Tänk om vi springer vilse? 50 km är tillräckligt långt utan att man springer fel. Tänk om det blir sol och +25 grader?! Jag fixar verkligen inte 5 mil i stekande hetta… Hur kommer det kännas att passera mål (ja, ni läste rätt) vid 36 km, för att ställa om sig på ytterligare en ”liten sväng” på 14 km…?!”

Herregud. Det är bara fyra dagar kvar. FYRA….DAGAR…?! 😮

hallandsultra1

Foto: Hallands Ultra

16 thoughts on “Tankarna kring Hallands Ultra…!

  1. Det kommer att gå jättebra! Ni har ju ingen tidspress, ni kan bara ta det lugnt och njuta av omgivningarna. Eller bara och bara, men du fattar vad jag menar 😉

  2. Långpass med trevligt sällskap och i vacker natur, ähhh, som en söndagspromenad 😉
    Du fixar det ♥♥
    Kram och lycka till!

  3. Jag förstår tankarna, känslorna, tvivlen och hoppet så här dagarna innan. Så kommer det att säga swosh och du är I MÅL! Jag bara vet det 🙂 Kram och lycka till! Ser fram emot att läsa om allt sen!

  4. Du behöver inte tänka på de negativa sakerna! 🙂 Tänk på de positiva! Ha en målbild! Tänk inte på saker du inte kan påverkas som vädret till exempel. Ladda med bra energi! Njut!! kram

  5. Det kommer att gå finfint! Om målet är att ”bara” hmm ta sig runt så tänk på det (lätt för mig att säga 😉 Jag ska tänka på dig!! Kram

Kommentera

