After raceday!

Först och främst – Stort tack till allt pepp på bloggen, facebook och instagram!
Att fixa en ultra, fick mig att växa. Att läsa era fantastiska ord, fick mig att växa ännu mer! Ni är magiska, glöm inte det! ❤

Från att knappt ha kunnat ta mig ur bilen (på riktigt) för ett par dagar sedan, till att ”bara” känns av lite stelhet och träningsvärk (framför allt utsida höfter, där jag har kört en del prehab = aha-upplevelse!) två dagar senare… Visst är kroppen fantastisk!

Det känns konstigt att inte träna.
Jag är ju van att köra pass 3-4 gånger i veckan. Samtidigt vet jag ju att jag behöver vila. Att kroppen behöver vila! Men när den känns mer eller mindre som vanligt, blir man lätt rastlös. Ok, mentalt är jag fortfarande väldigt trött och mosig, men jag känner mig redan fysiskt rastlös. Märklig känsla!

Konstant hungrig & veckans planer!

Dessutom har magen varit som ett enda stort, svart hål senaste dagarna. Jag är hungrig, heeela tiden! Det har bl.a. blivit hamburgare, baconlindand sparris, lövbiff, klyftpotatis, pyttipanna, ägg, choklad, chips, kex med mögelost, kanelbullar, tomater och vatten i mängder. Känns som en helt ok helg och nystart på veckan! Haha!

Den logiska sidan vinner dock.
Veckan blir lugn. Eventuellt några lugna promenader och lite yoga på det.
Vad har ni planerat under veckan? *nyfiken* 🙂

hallandsultra-8

7 thoughts on “After raceday!

  1. Oj, vad hungrig jag blev! Även om mitt köttsug har försvunnit helt för tillfället… Smart med vilovecka tror jag. Skenet kan bedra efter en sån prestation.

  2. Ja, kroppen alltså! vilken maskin 🙂 Så underbart!
    Känner igen det där tomma hålet i magen, ibland tror jag att jag har något fel haha 🙂

  3. Åh, vad roligt att läsa dina inlägg om ultran! Superstrongt gjort verkligen, stort grattis till det! Själv sprang jag Stockholm Marathon förra året (ja, då det regnade heeela tiden) och precis som du hade jag inte fått till den träning jag tänkt pga skada. Vet att man ta mej tusan inte får en enda kilometer gratis, snacka om att man får pannben efter ett sådant påhitt.
    Kul också att läsa om Prinsens minne, funderar på att springa efter sommaren.
    Återigen, stort grattis!!

  4. Blir SÅ sugen på att ta mej an något riktigt långt i sommar. Inget som kräver anmälan, utan helt i egen regi 🙂 Gjorde ju 52 km för ett par somrar sedan och kan fortfarande känna vällusten av genomför prestation när jag tänker på det. Shit, vad grymma vi är!
    Kram ♥

  5. Lite yoga och promenader här med. Blir alltid väldigt rastlös av att inte träna. Körde lite styrkeövningar igår men fick lägga av. Kroppen ville inte. Ta hand om dig!

  6. Simning är också bra alternativträning efter ett sådant där lopp!

    Den här tillbringas med att a) vänta på att förkylningen går över och b) hålla tummarna för att pilotstrejken går över så att jag kan flyga hem på fredag. En av de två sakerna borde ju gå bra åtminstone!

  7. Först och främst: GRATTIS igen 🙂 Bra racerapport och FANTASTISKT genomfört! Tusan vad tuff du är 🙂

    Sen: Jag rekommenderar lugn cykling (kanske istället för nån promenad) för dig i veckan. Det stillar träningsbehovet lite grann, ger bra blodgenomströmning till benen och aktiverar andra muskler än de du nötte på i helgen.

Kommentera

